Alpe d'huez i uge 3

Joe Jensen 10/10 2007 00:36

Vi er 2 voksne og et barn der gerne vil til alpe d'huez.
Vi havde egentlig planlagt med uge 11, med har fået en billigere mulighed i uge 3.

Er der nogle der har erfaringer med snefald og vejr i alpe d'huez omkring det tidspunkt?
Kan vi være sikre på at der er sne nok?
Og vil vi kunne sidde udenfor og spise i solen uden at fryse fingrene af?

mvh,
Joe

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Christina Guttmann 10/10 2007 13:01

Sv: Alpe d'huez i uge 3

Jeg har været på skiferie i netop Alpe d'huez, men i uge 4. Altså jeg synes at det var rigtig koldt og vi havde også et par dage hvor der faldt sne om dagen, så det var svært at køre. Da jeg var afsted var det ikke varmt nok til at sidde længe udendørs uden at røre sig. Jeg vil helt klart anbefale jer at tage afsted senere.

Thomas Jensen 10/10 2007 14:01

Hej,

Man kan tolke spørgsmålet på to måder :) ... er det destinationen der spørges til eller uge 3.

Hvis uge 3 ligger fast finder man i alperne ikke noget sted m. meget bedre statistik hvad angår solskinstimer og muligheden for at spise frokost på terrassen end netop Alpe d'Huez.

Hvis destinationen derimod ligger fast og I er tvivl om ugen er der ingen tvivl om at senere på sæsonen vil være varmere (men ikke nødvendigvis bedre sne) end uge 3.

Tjek evt. snestatistikken her på skisport.dk

vh
thomas, http://alpeferie.dk/

Joe Jensen 10/10 2007 15:24

Tak for svarene.

Spørgsmålet gik på uge 3 eller 11.
Efter at have snakket lidt med venner og kollegaer, er vi nået frem til at vejret formentligt er ganske fint i uge 3 (omend ikke lige så varmt) som i uge 11, og derved prioriteret sneen over solen :)
Selvfølgelig kan man være uheldig med vejret, og det vælger jeg (naivt?) at tro at du har været, Christina :)

Vi har nu bestilt i uge 3, og så må vi se hvordan det går.

Igen, tak for tipsene.

mvh,
Joe

Forresten; er der nogle der kan linke til et sted der viser lidt mere detaljeret sne- og vejr-statistikker for alperne?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen