Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Lars 20/09 2006 19:11
Hejsan!
Er der nogen der har erfaringer med at medbringe sprut (i større mængder) til norge. Vi skal nogle gutter afsted til trysil over nytåret, og vi mener det bliver for dyrt at købe sprut, øl og rødvin i Norge, og har derfor tænkt os at smugle noget med hjemmefra. Er det for dumt? Er der meget politi kontrol? Har hørt det giver volsomme bøder at blive opdaget!
Hilsen den alkoholiske skiløber
Jens Borre 09/10 2006 21:50
Sv: Alkohol i Norge
Hej
Jeg vil sige at det er et par rigtig dårlige råd du har fået her.
Du skal simpelthen ikke tage disse "råd" seriøst, da du vil blive flået hvis du bliver snuppet - og risikoen er faktisk meget stor.
Men lad mig give dig et par erfaringer. Vi tager til Norge mindst to gange om året. Den ene gang er en mandetur - og det har vi gjort i flere år, både via Oslo, bilkørsel over Sverige, eller nogle gange via Larvik. Især på mandeturen har vi taget chancen og taget for meget med.
Kontrollen er skrap. Jeg ved ikke hvorfor, men især Larvik er barsk. Har ofte oplevet at hver 3. bil blev vinket ind til siden. Og så har vi erfaret at når vi er afsted på mandeturen, er risikoen større, i modsætning til familieturen hvor der er bedre chancer for at køre igennem.
Har i øvrigt også lagt mærkde til at f.eks. to "alenemænd" i norske biler, som regel bliver vinket ind.
Vi har også erfaret at det går at have lidt for meget med - meget lidt, men har du proppet bilen med bajere koster det altså kassen.
En nabo var sammen med 3 andre gutter i efteråret oppe at fiske, og det kostede dem næsten kr. 12.000.
Glem bilkørsel via Sverige. Vi er blevet stoppet hver eneste gang. Selv kl. 02.00 om natten splitter de bilen ad.
Mit bedste råd til unge mennesker: Drop Norge!
Norge er super til familier, men kedelig til unge der vil have rock i synagoen.
PS I vinters fik jeg min 2. fartbøde i Norge. Og det koster!
PPS Sverige er noget bedre m.h.t. toldere og natteliv. F.eks. er Idre Fjeld næsten som Trysil, men 30% billigere.
Venlig hilsen og god tur/ Jens
Birgitte 21/09 2006 17:42
Jeg har samme erfaringer. Har været i Norge på ski ca 5 gange om vi er aldrig blevet stoppet hverken ved grænseovergangen eller på vejen. Men pas på hastigheden. Der er fuglekasser overalt som fotografer for hurtige billister. Vores vennepar fik en klækkelig bøde på 8.000 nkr. for at køre 100 km hvor man må køre 80 km. God tur til Trysil. Dejligt sted....
Birgitte 10/10 2006 11:16
Hej.
Det lyder som om at I har været meget uheldige. vi kører over Sverige via Helsingborg. Har aldrig set skyggen af politi eller toldere. Og det er til trods for at familier med børn også nyder alkohol.
Bente 11/10 2006 20:49
Et godt råd fra en dansker, bosiddende i Norge....
Lad være med at forsøge at smugle sprut ned hjemmefra...
Kører i gennem Sverige og ind i Norge via Svinesund er der meget ofte toldere "på plads". Ved færgelejerne er der ofte kontrol - og du kan være sikker på, at en flok unge mennesker med 100 % sikkerhed vil blive checkket - hvis der er kontrol... Godt nok er sprutten dyr i Norge - men det er intet imod hvad det koster at blive snuppet med smuglersprit...
God ferie !
Henrik 11/10 2006 23:17
Hejsa
I bund og grund er det et "vildt" råd at bede om.... KAN MAN SMUGLE....
Jeg ved godt at vinen og andre livsvigtige forbrugsvare med procenter i Norge er pænt meget dyre.
Men jeg har også selv set rigtigt meget af mit eget medbragte vin og sprut er blevet hældt i kloaken (der var præcis 18 flasker) af norske toldere ved Svindesund.... Og størrelsen af den efterfølgende bøde vil jeg ikke nævne her...(da min kone også er bruger af skisport.dk)
Så gør hvad du har lyst til.... Men kom ikke bagefter og fortæl at du er blevet rådgivet forkert her på sitet.
God tur.
Med skihilsen
Henrik
P.S.: Et råd kunne måske være at du kunne køre sydpå til Alperne istedet. Der er mange fordele også af dem med procenter.
Claus 20/09 2006 19:37
hejsa
Har rejst rigtig meget på skiferie til Norge. Man bliver som dansker ganske enkelt ikke stoppet, MEDMINDRE man opfører sig tåbeligt. Så slæp i bare øl, sprut og vin med (til eget forbrug) så skal det nok gå. Prøv at forestille jer at danskerne ikke måtte medbringe øl/vin på skiferie til Norge. Skidestinationerne kunne ligeså godt lukke med det samme......god tur.
Claus