Afterski i Ischgl

Bent 18/02 2008 01:10

Hejsa

Vi er lige nu på skiferie i Iscghl.
Vi har tilbragt de sidste mange år i Saalbach, og er lidt forundret over manglen på afterski i Ischgl. Vi er dog kun hernede på 2. dagen og indrømmer derfor at vi kan have overset steder der opfylder vores krav.
Vi har indtil nu stiftet bekendtskab med Kuhstahl på torvet. Her var ganske vist mange mennesker, men den sociale stemning, som vi kender fra Saalbach, var svær at få øje på. Vi har også været længere "oppe af gaden", og været på et lille afterski sted for enden af piste 1, og selvom der her var ret god stemning at finde, virkede det meget som et overklasse sted for de rige og berømte.
i dag har vi stiftet bekendtskab med en hyggelig kælder nær vores hotel (Hotel Binta) og det var rigtigt godt og hyggeligt.
Dette ikke ment som en kritik af Ischgl. Området er kanon. Der er geniale pister, med masser af lifter. Selv en uge som nu er der ikke den store kø i liftene, men vi hører bare gerne om gode tips til en fed afterski.
Glæder mig til at høre fra jer!

Bent

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Sattack 18/02 2008 07:56

Sv: Afterski i Ischgl

Hej Bent
Har lige tørret kaffe op på den bærbare efter et mindre uheld, og foranledet af dette : er lidt forundret over manglen på afterski i Ischgl

Den er jo helt galt med jer ;D
Anyway prøv Kitzloch, hvor man iøvrigt kan få rigtig gode spareribs efter en god omgang afterskiing.

Niki's Stadl som ligger lige overfor er heller ikke værst !!
Begge ligger i den modsatte ende af Kuhstahl mod Pardatschgratbahn over åen

Begge ovenstående er ret populære bland danskere.

Mit personlige sted er Trofana som ligger ca 400 meter fra Kuhstahl ( mål i flügerl meter ;) I skal gå forbi Eis & feuer også lidt længere fremme til venstre. Pisten ender faktisk også der ...

God afterskiing !!

Rasmus Skov Jensen 18/02 2008 09:17

Hej Bent

Ja, det lyder til det har været "tåget" i jeres første søgen. På Trofana Alm som ligger lidt længere henne ad gaden end Kuhstahl ligger. Her finder i Jet-hans som har underholdt i mere end 25 år på stedet. Han må være det i søger... Derudover stederne som Sattack skriver.

Her lidt billeder af Jet-Hans: http://www.jet-hans.de/

Finder I ham så tror jeg du har fundet det du søger....

Fortsat god ferie.

Mvh Rasmus

Henrik Jensen 18/02 2008 09:41

Hej Bent.

Jeg er lige hjemvendt fra Saalbach i Lørdags, og er det stemning a'la Hinterhag Alm eller Bauers - så tag på Nikis Stadl. Der er fuld knald på. Kizloch kan også varmt anbefales - men min personlige favorit er Nikis Stadl som klart overgår Hinterhag Alm mht stemning.

Martin 18/02 2008 15:49

hej Bent

Er lige kommet hjem fra min føste uge i ISGHL. Skimæssigt er området nok det bedste jeg hidtil har besøgt, men området er for "jet set" agtigt for mig.
Afterski mæssigt kan Nikis stadl og kitloch anbefales (tæt ved pradatchbahn). Ved "Silvretta bahn" kan Trofana alm og Kuhstall anbefales. Men 5 Euro for 0.33 cl øl på Trofana alm holder den værste brandert i bero.

Intet slår hinter hag alm i Saalbach. Har været der 5 gange og kommer helt sikkert igen.

Mvh
Martin

Ivan Rafn 18/02 2008 17:58

Som de andre skriver: Niki's Stadl og Kitzloch, men lad være med at komme senere end kl. 17, for kl. 18 kan du ikke mase dig ind.

Hos Niki's finder i de tyske og østrigske slagere for fuld udblæsning, tilsat tyrolerstemning og et fantastisk sceneshow udført af de 2 dj's. Hos Kitzloch mere traditionel barmusik, men med megen stemning.

Hos Niki skal i helt ind ved de 2 barer, før i finder den gode stemning, eller på 1.salen, hvor man kan sidde i første række med benene ud gennem rækværket (selvfølgelig med en praktisk hylde til øllet :-) ).

Det er, iøvrigt ½€ billigere selv at købe øllet i baren, fremfor at købe det af ham som går rundt.

Hos Kitzloch er det bare op på bordene, med skistøvlerne på; det er der det foregår.

Begge steder lukker for afterski kl. 20 (af uviste årsager), og bliver lavet om til restaurenter.

Bent 18/02 2008 21:13

Hej alle.

Tak for jeres gode tips.
Vi har i dag stiftet bekendtskab med Jet Hans, og undrer os selv over, hvor vi har tilbragt de første 3 dage. Genialt sted. Vi glæder os til at tjekke de andre steder.
Igen tak for de gode tips!

Bent

Panikken 11/03 2008 19:40

Var sgu lige ved at få gluhwinen i gal hals da jeg så dette indlæg.
I Isghl fester de s.. bedre, på bjerget prøv Paznauner Taja efter kl 14, så er der gang i den, og hvis man ikke lige når at bremse op ved fimbabanen, havner man lige på Schatzi, lige et par stykker som jeg mener som skal nævnes.

Kasper Pedersen 11/03 2008 20:26

Ja nup Niki's stadl! Virkelig fed afterski stemning der. Kuhstahl har mistet sin charme desværre. Det er blevet mere et diskotek nu.. Men på Niki's stadl spiller en ejeren - en berømt slager - hver aften så vidt jeg husker :) der er virkelig gang i den! Hav en god tur dernede og husk at spise ribs! :D

Michael 20/02 2008 21:14

Hejsa dernede..

prøv Niki´s stadl.. ligger nede til venstre for pardatschgrat-liften (nok ikke stavet rigtigt)..set op mod bjerget.
super sted, med Niki selv iført paryk og kunstige boobs.. ellers ligger der oppe ved det lille torv.. det store hotel Elisabeth..også ok.
Men det slår alt at sidde på Niki´s med benene ud over dansegulvet og kigge ned. Tjenerne er pææænt hurtige til at fylde op, og i den grad om sig.. god fornøjelse :-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen