Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Morten Buhrkal Jensen 12/11 2009 17:25
Hej.
Vi er en flok gutter som skal til norge i uge 51.Jeg er en af dem som skal stille bil til rådighed.Jeg er lidt i tvivl ang. benzin penge, om jeg skal ta et fast beløb pr km, eller om vi skal dele benzin regningerne imellem os. Jeg syntes bare ikke at den der stiller bil til rådighed skal betale det samme som de andre..Det kunne være lækkert med nogle ideer fra jer andre :-)
MVH Morten
Jonas 20/11 2009 10:58
Sv: Afregning transport
Nu har jeg en bil der ikke kører så langt på literen, og det er jo mit valg, da jeg købte bilen. Derfor kan jeg ikke lide at presse citronen yderligere overfor dem jeg har med i bilen. Så vi plejer at regne brændstofudgifter, bro, færge eller hvad man nu har brugt penge på. Og dele lige mellem personer i bilen.
Jeg synes nu den med rengøring og bilvask lyder som en god ide. For en bil der har kørt på skiferie kan blive enormt grim og beskidt :-)
Bjørn Husted 12/11 2009 18:15
Hej morten.
Vi plejer at dele regningen ud, og så betaler vennerne en guld vask og en rengøring af bilen efter turen. Jeg synes ikke jeg kan være bekendt at tage penge for min bil, at andre sider i den mens vi er på fælles skitur.
Ved ikke hvad stand og hvad bil du har, men hvis du mener at der skal extra penge til for at du stiller den til rådighed, så er det sku nok bedere at leje en bil eller finde en anden..
Jens Sørensen 20/11 2009 18:36
Vi plejer også at dele transporten, således at den der ligger bil til slipper, og resten deles på de øvrige. Det har aldrig givet os problemer og alle har den opfattelse at det absolut er rimeligt. Samtidig er det også meget simpelt. De øvrige i bilen skiftes bare til at svinge visakortet når der skal tankes... god tur.
A 12/11 2009 21:48
Hej Morten..
Jeg syntes helt klart at det er rimeligt at i deler benzin regningen og at du ud over dette opkræver et ekstra beløb fra de andre.. da det jo altså ikke kun er benzin sådan en tur kræver.. der er både, forsikring, slitage, vedligehold, olie, sprinkler væske osv.. noget mere end andet men det løber jo alt sammen op i løbet af tiden..
så mit råd er at opkræve 100 kr plusbenzin alt efter turens længde.. syntes jeg dette er mere end rimligt og det er jeg sikker på dine venner også gør..
Jimmi Nielsen 13/11 2009 00:22
hey morten...
jeg synes kun det er fair at du ber om lidt håndøre til benzin til turen... men at bede om penge til slitage og splinklervæske og den stil er helt ude i skoven. tror ikke engang dine venner vil tage dig seriøst :) med mindre i køre i en sæbekassebil derop er der vidst ingen grund til det
Jr 13/11 2009 11:08
Jimmi - har du bil? (Jeg gætter på nej - så har du i al fald ikke nyere bil) Det bærer præg af at du ikke kender til de omkostninger der er...
Mit råd vil være; LEJ en bil - det er meget dyrere, men med mindre det er en firmabil du har, så er I alle lige stillet mht omkostninger og der er ikke noget at blive uvenner over.
Forestil dig at din bil bryder sammen eller noget går i stykker;
er det pga dårlig vedligeholdelse eller er det fordi belastningen er for stor?
Jeg kan garantere dig for at I er uenige om dette bagefter...
God tur! :-)
Jan Møller 21/11 2009 16:05
Tja, Nu køre vi i en Audi V8 quattro og som regel en "gæst" og han betaler gerne en tank fuld og en middag med ØL. Masser af ØL.
Men det er så en meget god ven af huset.
Så det er måske lidt anderledes.
Flemming 14/11 2009 09:41
når vi tager afsted på skitur, plejer den der ligger bil til, ikke at betale for bensin, hvis dem der ikke ligger bil til ikke kan forstå det koster at 'drive den bil' er det bedre at leje en bil, men dt var da en god ide med en guld vask
Thomas Wind Bøglund 18/11 2009 10:52
Jeg kan kun følge op omkring Flemming...
Vi gør altid sådan at ham eller hende der lægger bil til ikke betaler for brændstof.
Ex:
1200km hver vej - I alt 2400 km
bil bruger ca. 10L pr. 100 km (10km/l)
Pris på brændstof: ca. 10 kr./L
Brændstof pris i alt: 2400 Kr.
Fx kørte vi 3 mand til saalbach - det blev 1200 pr. passager kontra 800 pr. mand ved "normal" opdeling - i så fald skulle chaufføren have 400 pr. mand i lommen.
Pointen er at det stadig er meget dyrere at lægge bil til end at vær passager. I vores tilfælde får ejeren transporten brændstoffrit, men må indkassere værditab + slidtage. Normal udregning heromkring - min. 1 kr. pr. km (sikkert højere) - I alt 2400 Kr. Så alle passagerer har i mine øjne bare at være glade ved ordningen omkring at lade ejeren slippe brændstoffrit.
Men smag og behag...
Mvh
Thomas
Flemming 18/11 2009 19:28
sjovt du nævner Saalbach, det er der vi var sidste år, og vi tager der ned i uge 4 igen, (med samme regnestykke som dit) :-)
Morten Buhrkal Jensen 18/11 2009 22:32
Tak for alle svarene, der er da lidt forskellige modeller at vælge imellem. Jeg havde også selv tænkt på at de 3 som skal køre med betaler benzinen, og jeg sørger før at bilen er vinter klar. Men igen tak for svarene:-)
Mvh morten.