Aflysning af busrejse - er det tilladt???

Martin Bækby Jensen 14/12 2007 13:37

Hey folk har lige brug for en anelse juridisk ekspertise.

Sagen er den at vi er et par kammerater der bookede busturen Århus - St. Anton am Arlberg t/r igennem Dansk Fri Ferie (som så benytter Hjørring Turistfart) og ikke nogen bolig idet vi havde kendskab til et billigt sted at bo dernede som vi så efterfølgende bookede, da vi nu havde transporten på plads. Jeg modtog en ordrebekrætelse fra Dansk Fri Ferie og overførte straks derefter 2500 kr. som betaling.
Nu bliver jeg så ringet op idag og får at vide at der beklageligvis er sket en fejl og de har fået at vide af Hjørring Turistfart at der ikke er plads til os alligevel:(
Mit spørgsmål går på om man på den måde bare kan snige sig ud af en indgået aftale eller om de er forpligtigede til at finde anden transport, eller evt. betale differencen på en anden transport vi måtte finde.

På forhånd tak

MVH Martin Bækby

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Rasmus 14/12 2007 15:15

Sv: Aflysning af busrejse - er det tilladt???

Det er tilladt at aflyse en rejse ved for få tilmeldte. Men om de kan aflyse en transport pga. overbooking lyder mere slemt. Tjek deres rejsevilkår!

Jesper 14/12 2007 15:44

Kommer også an på hvor lang tid/kort tid inden afrejsen de gør det - er det før 14 dage inden afrejsen kan de godt "aflyse" jeres tur men selvf. hvis de har mulighed for at tilbyde jer en anden løsning så burde de da det - men er ikke forpligtet til at betale diff'en!

Vi fik sidste sommer aflyst vores sommerskitur pga. manglende tilmeldinger - 4 uger inden afgang... surt!

Men er vel andre der har busser til St. Anton?

Mm 17/12 2007 09:47

Som alternativ transport tjek:
www.oestrigsruten.dk

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen