Afgift på drikkevarer til Norge

Helle 24/02 2013 12:12

Hej.
Er der nogen i dette forum, som kan fortælle mig hvor jeg kan se hvad det koster i afgift, hvis man tager for mange drikkevarer med ind i Norge? Har kigge på diverse hjemmesider, men kan ikke finde noget præcist.
Vh Helle

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Thomasdk 24/02 2013 14:37

Sv: Afgift på drikkevarer til Norge

Det lyder som om du spørger til bødestørrelser, for at opgøre en risiko.
Jeg kan ikke garantere juridisk for mit svar, det er helt objektivt og baseret på egen erfaring 1 gang.

De fleste Norske toldere ser lidt på situationen og vurderer. Hvis en familie har med til eget forbrug, og de i øvrigt lægger en masse turistpenge i Norge, så ser du ikke en tolder gakke ud over en falske gl. Dansk for meget, eller noget god rødvin til bøfferne. De kender jo Danskernes hygge gen.
Har i derimod med så det ligner videresalg for øje, så må man tage den store tur med tolderne.
Så tag med til at hygge jer, så er tolderne også hyggelige. Man er vel på ferie.
Vi har altid medbragt en falske rødvin pr dag, og en kasse almindelige øl. Vi får det aldrig drukket det hele og ender med at forære det til de lokale, de bliver altid henrykte.

Kakr 24/02 2013 17:10

Hej Helle

Du kan se på følgende link hvad det koster.

http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no

Mvh
Kaj

Helle 25/02 2013 19:46

Mange tak for jeres svar. Kan se at vi ikke bliver ruinerede af at tage en ekstra ramme øl med..:0)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen