Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Vangsgaard 31/03 2011 06:23
Hej alle !
jeg har stået på ski i mange år, men ferierne har altid været planlagt og bestilt lang tid før afrejse... Jeg er dog studerende og pengene er begyndt at knibe lidt. Derfor er jeg begyndt at lege lidt med tanken om at tage en afbudsrejse til næste år!
Men er der nogle af jer som har erfaringer med det ? Er det muligt at få rejser til nogle ordentlig destinationer (Val T, St. Anton, Ischgil, Canazei osv.) eller er det helt håbløst når det er en skiferie der er tale om ?
håber der er nogle som har erfaringer som i vil dele :)
Asbjørn Nissen 31/03 2011 08:41
Sv: Afbudsrejser
Ja det er bestemt muligt, men hele pointen i en afbudsrejse er at den opstår ved et afbud. Derfor er det umuligt at sige om afbudet forekommer i Val T, Maria alm eller what ever. Normalt er en afbuds rejse til de større områder lidt dyrerer end til de mindre områder.
Martin Langdahl 01/04 2011 00:23
Sv: Afbudsrejser
Nu kan det godt være der er nogle rejsebureauer, som skyder mig - men de såkaldte afbudsrejser har altså ikke nær altid noget med afbud at gøre - det er derfor ofte blevet kaldt restpladser eller "last minute" tilbud - afbudsrejser er bare noget man kalder det for at fortælle at det her er billigt... (der er selvfølgelig nogle undtagelser - men blot til at bekræfte reglen)
Men om det er en god ting og om man kan blive sikret plads på god destination - ja det kommer meget an på sæsonen - altså hvornår på året det er. Forskellige destinationer har forskellige tidspunkter hvor de peaker (ok uge 7-9 plejer at være travl) men kommer man uden for disse perioder kan man sandsynligvis finde et eller andet fedt område, men man skal måske lede bredt... (det skal siges at jeg ikke selv har erfaring med disse "afbudsrejser" men kun har det fra den anden side af bordet, og det man fået at vide hist og her...)