Zell am Ziller - påsken 2022

Rasmusk 10/04 2022 19:34

Hej

Jeg tager med min kone og to drenge på hhv 6 og 11 år til Zell am Ziller i påsken. Vi har ikke været der før, så håber at i kan være behjælpelig med et par spørgsmål.

Vi ankommer torsdag morgen og starter med noget at spise. Nogle gode steder at spise morgenmad?

Når vi så skal have frokost på pisten, kan nogle anbefale nogle gode steder? Og hvad man evt skal bestille på det pågældende sted?

Jeg forestiller mig, at vi skal op på toppen for at få det bedste skiløb. Er der nogle områder/pister, som er specielt velegnede til en dreng på 6, der er står godt på ski? (han kan sagtens køre røde pister i Livigno, men selvom man kan kigge på pistekortet, så er der altid nogle pister, der er bedre end andre uanset farve).

Yderligere fifs modtages gerne :-)

PFT
Rasmus

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Kurt Larsen 11/04 2022 07:34

Sv: Zell am Ziller - påsken 2022

Hej Rasmus
Mht. morgenmad køber eller spiser vi på sidste rasteplads inden vi drejer ind i Zilleretal. Har ikke lige fundet bagere med servering. De gange vi har været i Zillertal har vi altid taget Kaltenbach lørdag morgen når vi ankommer. Skipasset virker i hele dalen. Der er bygget en ny restaurant ved mellemstationerne på begge kabinelifterne (Weisenalm). Her er der en fantastik udsigt over dalen og god mad. Hvis I er til Wienersnitsel er Snitzelhütte på pist 18 et must (er også ok på Wisenalm)
På ski skal I selvfølgelig tage turen mod Gerlos. Utrolig smuk tur. Pist 32 på Gerlosbjerget er virkelig en pist hvor man kan få selvtillid til carvingsvingene, pisten er nok 100 meter bred, men tjek lige den sorte pist nr. 36 før du tager konen og børnene med mod Königsleiten eller tager man stoleliften Krummbachach X press ned.
Rigtig god tur og påske
Kurt

Rasmusk 11/04 2022 11:50

Sv: Zell am Ziller - påsken 2022

Hej Kurt

1000 tak for dit input - det er værdsat.

Har du nogen ide om hvor lang tid man skal forvente at bruge på at komme fra Zell by via Rosenalmbahn 1 over til Gerlos området/piste 32?

Tak, i lige måde
Rasmus

Kurt Larsen 12/04 2022 07:04

Sv: Zell am Ziller - påsken 2022

Hej igen
Du skal nok regne med ca. 1 time fra parkeringspladsen ved Rosenalm.
I kan også bruge Karspizbahn (samme antal lifter)som regel mindre kø om morgenen ved denne lift. Tjek dog lige om den køre fordi den er ser lukket ud pr på pistekortet, ved ikke hvorfor.

Rasmusk 12/04 2022 09:10

Sv: Zell am Ziller - påsken 2022

Noteret, tak :-)

Rasmusk 20/04 2022 09:50

Sv: Zell am Ziller - påsken 2022

Hej Kurt

Tak for dine input.

Vi var ovre på piste 32 en enkelt af dagene, men det regnede og vi ankom ved middagstid, så sneen var elendig (ligesom alle andre steder) på det tidspunkt, men jeg forstår hvad du mener med bredden ;-) Den skal helt sikkert prøves igen en anden gang, hvor sneen er bedre.

Schnitzelhütte blev også afprøvet med stor succes, den bedste schnitzel jeg har fået til dato.

Tak
Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen