Valg af ski?

Søren Christensen 08/11 2008 18:20

Hey. Jeg står og skal ud og have mit et par ski, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Er der nogen her der kan hjælpe?

Om mig:

Stor, høj og tung skiløber....... Har ikke så meget erfaring på ski, men mener selv jeg har et ok niveu. Jeg er ikke så interesseret i et par "nybegynderski" som måske skal udskiftes om et år eller 2, men måske et par som er til en lidt bedre skiløber, hvor jeg kan udvikle mit skiløb på. Skiene skal bruges på pisten og ikke off-piste.

Støvlerne jeg har købt er Atomic B120 hvis det skulle have at sige.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Carsten Jacobsen 09/11 2008 08:24

Sv: Valg af ski?

Min erfaring er at man hurtigt vokser fra bløde "begynderski". Det er ingen fordel at starte på begynderski. Hellere stivere ski man udvikler skiløbet på og med. Især hvis du er lidt "tung" i det.

Kenneth 09/11 2008 13:15

Sv: Valg af ski?

Hej;

Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg på ingen måde vil anbefale dig et par begynderski...

Men du skal dog forvente at din stil/egenskaber vil flytte sig meget, det kan også være at dine ønsker til undordringerne flytter sig, og derfor bør du regne med at skifte ski oftere end hvert 4. år.

Det eneste rigtig gode råd jeg kender er: "køb på destinationen, og lav en aftale om at du må prøve en masse forkellige modeller før du vælger én". så er du sikret den RIGTIGE ski for dig. Det er nemlig lige så meget en følelse som det er en videnskab.

Min kone købte i sin tid en ski, som hun kunne vokse med (rent niveau mæssigt), hvilket betød at hendes skiferier ikke blev lige så sjove da hun skulle bruge tid og energi på at slås med skiene...for at blive bedre.
Jeg fandt en anden ski til hende, som passer hendes niveau men som stadig kan trænes med men lidt blødere, og nu har hun nogle meget bedre ferier og er sågar indstillet på at tage afsted flere gange pr. sæsson.

Så prøv før du køber, og køb noget der passeer dig nu! - og skift det så ud når du er blevet bedre, eller fx vil mere i offpisten!

God sne

Søren Christensen 09/11 2008 15:34

Sv: Valg af ski?

Har set der er en der har et par nye Atomic 9.18 til salg. Ville det være en god ski og starte på? Den er til at betale, og så står der det er verdens mest solgte carvingski. Så det er vel en god Allrounder, ik? eller hva?

Søren Christensen 09/11 2008 16:55

Sv: Valg af ski?

Har også kigget på en Rossignol Actys 250. Er det nogenlunde samme klasse som Atomic 9.18´eren

Benny Christensen 17/11 2008 17:52

Sv: Valg af ski?

Atomic 9.18 er et godt valg, - sikkert de bedste ski du kan købe.
Det er ikke for ingenting at Atomic 9.18 er verdens mest solgte ski!
Mange nyere ski fra Atomic, og andre producenter, er konstrueret på basis af 9.18.

Carsten Jacobsen 20/11 2008 08:15

Sv: Valg af ski?

Hej.
Forslag til en allroundski.
Prøv at se på Amc76 Fischer Allmountain.
For mig var det en åbenbaring. De kører igennem stort set alt.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen