Telemarkski

Johnny Skovsgaard 13/09 2006 22:30

Jeg skal til Norge hele vinteren og vil gerne have helt styr på telemarkteknikken. Men er det nogen, der kan give gode råd til at købe skiene til god pris? Jeg har ledt efter en norsk internetside for at sammenligne priser. Men har ikke fundet en. Er der nogen der kender til en god norsk side til sammenligning af priser på telemarkski?

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Rasmus 13/09 2006 22:45

Sv: Telemarkski

http://www.oslosportslager.no/

Rasmus 13/09 2006 22:47

Sv: Telemarkski

I Dk kan du fx se på www.friluftslageret.dk de har en masse K2 ski på tilbud nu

Henrik 14/09 2006 11:49

Sv: Telemarkski

Du skal ikke laegge for meget vaegt paa om det er en telemark ski eller en slalom ski. Hvis du finder et godt tilbud paa en slalom ski og kan faa dem til at saette et par telemarkbindinger paa vil det vaere lige saa godt

Thomas Mathiasen 15/09 2006 09:45

Sv: Telemarkski

Du skal overveje om skiene skal købes i Danmark eller Norge. Danmark er klart billigt. Sotckli's spirit pro ski købte min kæreste sidste år for 3500,-DKK i Friluftsland i Århus. De står til 5899,- NOK i oslosportslager.no. Selvom du skal til Norge hele vinteren, var det måske en ide at købe skiene herhjemmefra, selvom du så ikke får mulighed for at prøve dem af.

Friluftsland har næsten kun telemarkski, og de har temmelig god styr på det, og kan sagtens vejlede dig. (Det er ihvertfald min opfattelse).

Jeg har selv for det meste købt ski på destinationerne, for at have muligheden for at afprøve dem, før jeg besluttede mig. Men i de tilfælde var det i Frankrig jeg købte skiene. Der kommer sæsonens ski på udsalg omkring påske, og man kan ofte gøre en god handel.

Hvis du er klar på internethandel, så findes der nogle gode tyske hjemmesider. Jeg kan desværre ikke lige huske adresserne, men du kan sikkert finde dem på google.

Min kæreste (som er nordmand) siger, at ski er meget billigere her i Danmark end i Norge.


Ha' en rigtig god sæson,

Mvh.
Thomas

Kristian K. Kjersgaard 17/09 2006 14:00

Sv: Telemarkski

Hey
Det kan sjældent betale sig at købe ski i norden...
www.sportconrad.de der kan du få billigt gear...
eller www.friluftslageret.dk hvis du vil støtte hjemlandet.

Johnny Skovsgaard 18/09 2006 15:37

Sv: Telemarkski

Mange tak for de gode indlæg. Jeg synes nu ikke der er noget særligt at spare ved at købe skiene i f.eks. Tyskland. Jeg har købt et par super stinx på tilbud i friluftslageret, som havde dem på udsalg. De var noget billigere end hos conrad, som også havde dem på udsalg.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen