Skistøvler

Louise 01/10 2009 14:10

Jeg er ret ny på ski - og har STORE problemer med mine støvler. Lige meget, hvor meget, jeg strammer dem, sidder de ikke ordentlig fast på foden, og det resulterer i meget trætte fødder.
Jeg har meget smalle fødder, og har en smal støvle - men det kan desværre ikke gøre det. Og i år skal vi afsted i tre uger, så har virkelig brug for en løsning.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Thomasdk 03/10 2009 17:22

Sv: Skistøvler

Jeg har lige fået lavet indlæg til mine nye skistøvler, som jeg brugte timer på at finde. Fik den store test hos Snowfun, og de konstaterede jeg havde en lidt høj svang da jeg stod på glaspladen.
Det gør at når jeg skal kante med indersiden, så får jeg med tiden krampe i foden/svangen.
Yes, præcis det har jeg oplevet.
Det er fordi så skal man flade foden ud, før at man får pres på skien. Det er jo logik når man får det forklaret. Det strækker en muskel i svangen, med krampe som følge.
Har lige kørt med de nye støvler ude hos indoorski, og snowfun havde 100% ret i analysen. Jeg har pres på skien med det samme når jeg kanter nu, uden at foden skal "splatte lidt ud". De 600 til en sål var godt givet ud, på trods af at jeg ellers aldrig har haft nogle problemer med fodtøj.

Alex 01/10 2009 15:35

Sv: Skistøvler

Hej Lou !
Det lyder som om at du skal have lavet en støbt inder støvle, der passer 100% til dine føder. Prøv evt at kontakte en surf og ski butik der laver sådan nogle.

Asbjørn Nissen 02/10 2009 04:18

Sv: Skistøvler

Umidbart er jeg enig med Alex, men jeg synes måske også det lyder som om du har købt for store støvler og ikke kun i breden. Jeg vel forslå du prøver at gå et halvt til et helt nummer ned i størrelsen. En anden ting kan også være at du har en forkert opfattelse af hvornår din støvle sidder løst. Dine støvler er for store, hvis du ikke kan stå på ski i dem uden at have spændt en eneste spænde. Det er ikke et forslag om du altid skal stå på ski uden spændte støvler for det kan give lidt problemer sikkerhedsmæssigt, men det skal være muligt uden at give de helt store problemer. Desuden skal støvlen ikke sidde strammere end at hælen sidder fast, men at tæerne er bevægelige. Grunden til dette er at hvis det bliver koldt nok får du store problemer med frost i dine tæer
Held og lykke med det

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen