Katrine 04/10 2006 09:48

Nogle der har erfaringer med at købe ski første gang og evt. i Avoriaz.
Er i tvivl om vi skal købe hjemmefra da jeg tror det er billigst eller om vi skal købe dernede hvor man jo har mulighed for at afprøve forskellige modeller inden man beslutter sig.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Ch 04/10 2006 11:35

Sv: skikøb

Hej Katrine

Det er aldrig nemt at købe ski. Der er så meget at vælge imellem. Personligt har jeg altid købt ski i Danmark. Priserne sydpå er nogenlunde som herhjemme ( måske lidt billigere dernede). Men det der er vigtigt er at du finder forretning der ved hvad de taler om når du skal ud og købe. Fordelen ved at købe herhjemme er at man ikke skal bruge tid på at rende rundt i butikkerne når man er dernede. Finder man en god butik herhjemme, kan man lave en aftale om at få noget andet hvis man ikke er tilfreds med sit køb.

En anden mulighed er at købe på over nettet. Det kræver dog at man ved hvad man vil have. Der findes flere gode butikker på nettet der sælger skiene noget billigere. Men her kan man altså ikke få byttet skiene hvis de ikke lever op til ens forventninger.

Du kan også vælge at leje på destinationen. Gør opmærksom på at du egentlig er ude på at købe og at du gerne vil prøve noget forskelligt. Så vil de sikkert give dig en fornuftig pris på lejen.

Hvis ikke du er begynder (min 4- 5 uger på ski) ville jeg vælge at prøve noget forskelligt dernede. Det er vigtigt at du finder det der passer til dig og dit skiløb.

Held og lykke
Vh
Ch

Karsten 04/10 2006 14:39

Sv: skikøb

Hej Katrine!

Jeg vil klart anbefale dig at købe ski på destinationen - især hvis du er den selvsamme Katrine som skal være i Avoriaz i uge 3-6. Under så langt et ophold, kan der jo sagtens opstå problemer med skiene, og så er det jo rart at der ikke er så langt hvis du skal reklamere. Desuden, er priserne jo ofte lidt lavere i alperne. De har de nyeste modeller, større udvalg, og ofte mange modeller fra sidste sæson til favorable priser.

mvh Karsten

Claes Bülow 04/10 2006 21:34

Sv: skikøb

Hej Katrine.
Køb dine ski på destinationen, men få helst en aftale med en butik der både udlejer og sælger ski. Så kan du prøve flere forskellige ski og købe det par der passer dig bedst. Jeg plejer at få trukket lejen fra købsprisen når/hvis jeg køber. Har dog ikke prøvet det i Avoriaz.

God tur
Mvh Claes

Mogens 04/10 2006 21:53

Sv: skikøb

Hvis du vil købe ski i Avoriaz ,kan jeg anbefale butikken Skiland der ligger i Falaise bydelen. De er til at handle med og du kan teste ski før du køber. Trier ski bruger dem som udlejningssted, du kan måske hustle lidt rabat ved at lade som om du arbejder med dem.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen