Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Jacob Holm 12/07 2013 12:05

Hej!

Jeg er netop blevet færdig med gymnasiet og kunne godt tænke mig at blive skiinstruktør i denne sæson. Derfor har jeg en række spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan besvare.

Jeg er ude og rejse i efterårsferien, og kan derfor ikke deltage i kurserne på Hintertux i uge 42. Er der en mulighed for uddannelse til sæsonen 2013/14 andet end via Hintertux i uge 42?

Og er det realistisk kun at tage 2-3 måneder som instruktør, eller søger arbejdsgiverne udelukkende instruktører til en fuld sæson?

Hilsen Jacob Holm

:-)

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Maria 13/07 2013 14:55

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Du ringer til skiskolerne i Wagrain/Saalbach/Zell am See osv og aftale en arbejdsplads for den kommende sæson.

Derefter melder du dig hos SBSSV: (http://www.sbssv.at/de/ausbildung/anwaerter/) og tager Anwärter-Kursen i Kaprun i november eller december.

Der er Anwärter-Kurser: 25. oktober, 22. November eller 1. December 2013.

Christoffer 30/08 2013 13:11

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det bedste råd nok at finde den løsning der passer en bedst. Den løsning man er mest komfortabel med, tilbyder det man lægger vægt på og finder mest værdi i, og her er der, heldigvis, forskellige muligheder, nøjagtigt som tilfældet er når man bestiller en skirejse, sprogrejse m.m.

Du kan evt. tage et kig på denne for skiinstruktørernes egen vurdering af Blivskiinstruktor.dk - http://www.trustpilot.dk/review/www.blivskiinstruktor.dk.

God vind - winter is coming - og heldigvis for det! ;)

Jacob Clausen 17/07 2013 15:14

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Hvis du er interesseret i at tage til Norge eller Sverige kan du også tjekke NSA (Norsk Ski Akademi) og SLAO (der tilbyder instruktøruddannelser i Sverige). Jeg har selv gået på NSA og kan godt anbefale det!
Vil også umiddelbart tro at du tjener flere penge ved at tage nordpå, men det er selvfølgelig ikke kun det at det drejer sig om..:)

Ann Sofie 03/08 2013 21:56

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Jeg vil helt klart anbefale sbssv.at

Der kan du både tilmelde dig en skilærer-uddannelse og finde ledige job i salzburger-området, jeg kan selv arbejde i Maria Alm, hvor jeg var mithilfer i 2 måneder i år, og inden da tage anwärteren d. 22. november.

Du skal dog være opmærksom på at for at kunne tage uddannelsen hos sbssv skal du have et sted og arbejde efter uddannelsen, og få din kommende chef til at skive en mail derom. - Og selvfølgelig skal du også kunne tale tysk på samtale-niveau.

Ellers så bare kast dig ud i det! - Også selvom du måske kun vil derned en halv sæson. :)

MVH

Christoffer 06/08 2013 17:18

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

2-3 måneder er bestemt realistisk for en sæson! Det kunne fx være fra december efter uddannelsen til slut februar.

SBSSV som Ann Sofie henviser til har nogle super kurser. Du kan få alt inkl. job + transport arrangeret igennem blivskiinstruktor.dk, hvilket også er en fed mulighed for at opbygge et godt netværk og rejse med andre. Hvis du selv har job kan du også arrangere uddannelse + transport her.

Held og lykke :)

Thomas Brysting 11/08 2013 17:20

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Hej Jacob,

Jeg har erfaring som både ski- og snowboardinstruktør og ønsker at vejlede andre der vil udleve samme drøm.

Tag et smut forbi www.thegapyear.dk - Virksomheden har fokus på dem der gerne vil tage ski og snowboard uddannelsen "Anwärter" i Østrig "på egen hånd", dvs. med vejledning.

The Gap Year tilbyder dig en guide hvor du får beskrevet forberedelse, uddannelse og ophold fra A - Z, og derudover får du al den vejledning du har brug for både telefonisk og via E-Mail.

De bedste hilsner
Thomas Brysting

Jacob Holm 12/08 2013 14:40

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Hej allle

Tusind tak for svarene det har været til meget nytte!
Nu stiller jeg muligvis et dumt spørgsmål, men hjemmesiden blivskiinstruktør.dk hentyder ikke til at man også kan blive snowboardinstruktør, men er dette muligt gennem siden?

Jacob

Philip Johansen 08/10 2013 11:18

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

http://www.siaaustria.com/programmes/item/ski-instructor-anwarter-course/

Er der nogen der ved hvordan dette program adskiller sig fra SBSSV som de fleste snakker om?

Maria 20/08 2013 15:20

Sv: Skiinstruktør sæsonen 2013/14

Jacob,

blivskiinstruktør.dk og thegapyear.dk og en del andre firmaer er ikke skoler - disse firmaer er rent 'business' som tjener ved at formidler information og job-tilbud som du ligså godt selv kan finde ud af.

SBSSV er 'Salzburger Berufsschilehrer und Snowboardlehrer Verband' dvs hovedorganisation for skiskoler og undervisning i Salzburgerland. Gennem SBSSV finder du job og kurser.

Hvis du vil undervise i både ski og snowboard skal du på 'Dualausbildung zum Schneesportlehrer 1' som finder sted fra 16. nov. Se alle kurser her: http://www.sbssv.at/de/ausbildung/anwaerter/



Jobtilbud finder du her: http://www.salzburger-skischulen.at/de/jobroom/job-angebote/list/list/Job/

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen