Skiguide Sæson 13/14

Nicolai 25/09 2013 19:48

Hej!

Vi er tre gode venner på 21, 22 og 23 år, der gerne vil afsted sammen som guider i et team. Destination har ingen betydning. Ved i om de forskellige bureauer gerne vil ansætte venner sammen? Nogle der har erfaring med det?

Er der nogle bureauer der kan anbefales fremfor andre?
Til dem der har prøvet at være guide, kan i fortælle lidt om jobbet? Er der kursus inden man tager afsted?
Hvornår tager man typisk afsted og hvornår kommer man hjem?
Hvad går ens arbejdsopgaver ud på f.eks?
Hvor meget fritid har man til at stå på pisten?

Alt brugbar erfaring kan bruges! Også mht til løn, lejlighed osv.

Mvh Nicolai

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Rasmus Lykke Mortensen 26/09 2013 10:23

Sv: Skiguide Sæson 13/14

Hej Nicolai

Det kan være svært at bede om altid at undervise som et team. Ofte underviser man selv en gruppe og så ved specielle lejligheder kan det være i kan undervise sammen.

Omkring bolig og en evt. pakke løsning kan jeg godt hjælpe jer! Jeg arbejder hos Season Housing og vi har en pakke med bolig i Whistler og instruktørkursus på flere niveauer. Derefter er der rigtigt gode chancer for at blive ansat på bjerget og undervise resten af sæsonen. Whistler er blevet kåret til verdens bedste skidestination af freeskiers magazine 9 år i træk, jeg har selv været der og det var kanon!

Vores sæson varer fra 1. november til 28. april og det kursus jeg vil anbefale jer at tage varer 11 uger med start i slutningen af november. Vi har haft rigtigt gode erfaringer med det.

Lad mig vide hvad i tænker, send mig evt. en mail på rasmus@seasonhousing.com.

Med venlig hilsen Rasmus

Squorp 26/09 2013 13:23

Sv: Skiguide Sæson 13/14

Hej Nicolai.

Jeg tror desværre i er meget sent ude. De fleste guide firmaer har allerede fyldt guide teamsene op. Firmaerne starter allerede med at hyrer guider i slut forår, start sommer. Hvis i skal være heldige at komme afsted, skal i ikke regne med at komme afsted samlet da.

Derudover så kan det godt lade sig gøre at komme afsted som venner i et team, men der skulle i have søgt for lang tid siden. Hvis i stadig ønsker at komme afsted, så kan i måske være heldige at komme afsted enkeltvis ved forskellige firmaer, og måske ramme samme destination, men der skal i være vanvittigt heldige!

Som guide er der ikke meget tid selv på pisten, men det kommer selvfølgelig an på hvilket firma i er ansat ved, samt hvilken destination i har jer. Som guide har du bolig, ca. 1000 kr. om ugen i løn og liftkort til hele sæsonen. Langt de fleste firmaer har også et kursus, som man selv skal betale for. Højmarks guidekursus koster f.eks 8500, hvor Trier Skis guidekursus kun koster 2500 kr.
Som guide skal du modtage gæsterne, vise dem lejlighederne og sørge for at de har det lækkert. Derudover er der pistevisning, og evt nogen andre arrangementer i løbet af ugen, så alt i alt, ikke særlig meget fritid. Hvis du vil afsted på sæson som bums, skal du have et tjener, opvasker lignende job.

Håber det hjalp lidt, ellers er du velkommen til at skrive igen :)

- Patrick

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen