Skibums vinteren 13/14

Jonas Rygaard Larsen 19/02 2013 13:21

Hej alle skibumser :)

Står med tankerne om at tage ned og være skibums til næste sæson, og har derfor et par spørgsmål som jeg tænkte i nok kunne hjælpe mig lidt på vej med

Min plan var IKKE at skulle arbejde dernede, men spare så meget sammen at jeg bare kan stå på ski og lave hvad man nu vil. hvor meget skal jeg ca. regne med at skulle bruge i det hele til både lejlighed, sæsonkort, kost osv..?

Hvor skal man tage hen? har gået med tankerne om at det enden skulle være Østrig eller Frankrig, men hvilke områder er gode når man skal være der en hel sæson. Det skal være et sted med godt natteliv og masser af diskoteker da jeg skal afsted med en som skal søge dj job i området :)

Hvor finder man lejligheder henne? er det klogest at gøre det igennem et selskab eller er det til at finde nogle private udlejere?

På forhånd tak!

med venlig hilsen

Jonas

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Martin 24/02 2013 21:39

Sv: Skibums vinteren 13/14

hey Jonas

Jeg kan hjælpe dig hit me på 42207664

Rikkesh 12/03 2013 10:51

Sv: Skibums vinteren 13/14

Hej Jonas,

Jeg er selv mest til Frankrig, det var der jeg havde min første sæson, i Chamonix.
- Men, hvis man nu bare skal drive den af, og have det fedt med masser af fester, ville jeg nok vælge en sæson i Val Thorens, det er mit foretrukne, når det gælder fest og farver her i Europa.
Men det er jo lidt en smag sag ;)

Hvis du skal spare sammen til en hel sæson, er du forhåbentlig gået igang.
Jeg tror jeg sparede 30.000DKK op til min første sæson, og jeg arbejdede ved siden af, hvilket gav fri kost og logi + lift kort, og en løn på 3.000-5.000 i måneden ved siden af det.
- Og jeg levede nok også rigtig godt, og drak mere end hvad godt var. Hvilket betød at jeg kom hjem med et underskud på omkring 20.000DKK, så alt i alt, brugte jeg nok omkring +-60.000DKK på 4 måneder, fra midt December - midt April..
(og det var så uden husleje, kost og liftkort.)

Så jeg ved ikke helt hvad der er realistisk for dig. Jeg tog på sæson anden gang til Canada, hvor jeg bare tog afsted og prøvede at arrangere det hele, da jeg kom frem, hvor jeg også brugte alt for mange penge på hotel, hostle og det med at flytte rundt de første par måneder. Så jeg tror, efter mine 3 sæsoner, at jeg vil anbefale, hvis du har pengene, at leje en lejlighed gennem et selskab eller lignende, inden du tager afsted, hvis du har pengene til det. Da du så i hvert fald har et sted at flytte ind, fra den da du ankommer, og så ikke skal tænke på husleje gennem sæsonen, hvis pengene ligepludselig bliver lidt små..
Men igen, det er jo en smag sag, og et spørgsmål om prioritering og hvor god man er til at budgetere. :)

Men jeg har kontakter i især Frankrig, så du er mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have noget hjælp. Og har da også et dansk firma, jeg hellere end gerne vil anbefale til Frankring. :)

Mvh. RikkeSH

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen