ski på taget

Brian Clausen 23/01 2020 13:51

Hej. skal afsted til sverige her om lidt. jeg har et par 180 cm ski, og vores tag boks er ikke stor nok til dem. Jeg overvejer at monter dem på tagbøjlerne. Jeg har dog læst flere steder at jeg IKKE skal bruge skiholder pga. snavs, salt mm. Jeg vil helst ikke have dem ødelagt da de er helt nye.

Jeg overvejer at tage min skipose og spænde dem fast med nogle spænderemme(, og tapeposen godt sammen med gaffa tape, så den ikke larmer.

eller har i andre gode forslag?

sådan nogle remme her:
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/transportudstyr/cykelholder/tilbehor/tilbehor-menabo/spaenderem-0-6m-nr.-28-for-44002/n-1172935183/pn-588785441

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Søren Christensen 24/01 2020 17:21

Sv: ski på taget

Man kan sagtens spænde dem direkte på tagbøjlerne. Vi gjorde det engang. Skiene var i skiposen, og de blev så spændt direkte på tagbøjlerne med nogle rigtig store kraftige strips.... husk nye strips til hjemturen. Og vær lige opmærksom på de der stropper der er på skiposen. Hvis ikke de bliver spændt fast til et eller andet så begynder de at blafre når du begynder at køre, og det giver altså buler i taget :) God tur

Mogens Vittrup 24/01 2020 20:24

Sv: ski på taget

Har en flot sort skibox du kan købe for 500,- med lås osv. Har også tag bøjlerne.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen