Ski og snowboard lærer 13/14

Kenneth Møller 10/04 2013 20:56

Hejsa alle skibumser!

Jeg har endelig fået taget beslutningen om, at tage en sæson i Østrig som ski og snowboard lærer. men jeg leder lidt efter favorit destinationer, så jeg ville høre om, der er nogen som har nogle gode og dårlig erfaringer i Østrig?

Jeg overvejer at søge ved skoler i Wagrain området. Ischgl og sölden.

ps. Jeg har mailet til blivskiinstruktør.dk men uden svar indtil videre. tilbyder de snowboardinstruktør uddanelsen?
Jeg har dog en idé om at det virker bedre at tage direkte kontakt til skiskolerne?

Mange Hilsner Kenneth.

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Rasmus Mortensen 29/08 2013 21:32

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej Kenneth

Du kunne overveje at tage springer og blive ski instruktør på verden bedste ski destination Whistler (kåret 9 år i træk). Hos Season Housing, hvor jeg arbejder, har vi et samarbejde med en instruktørskole der hedder YES-Improvement som vi har haft mange positive oplevelser med. Du kan læse om det her: http://www.seasonhousing.com/index.php?r=site/page&view=post&postId=13&title=Instructor+Courses+with+Season+Housing

Ellers så mailer du mig bare på rasmus@seasonhousing.com hvis du har flere spørgsmål :)

VH Rasmus

Martin 29/08 2013 22:22

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Verdens bedste ski destination ????

crap,not for you to decide !!!!

skidt salgstrick !!

Rasmus Mortensen 30/08 2013 15:23

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej Martin

Det var ikke et udtryk for min egen personlige holdning. Som jeg skrev er resortet blevet kåret til verdens bedste af blandt andet Ski Magazine.

Jeg sælger gerne rejse til alle vores andre destinationer, ville bare gøre opmærksom på mulighederne i Nordamerika. Hvis du vil droppe din negative holdning Martin, så tror jeg vi kan komme længere alle sammen. Mange tak.

Venlig hilsen Rasmus

Rasmus Mortensen 30/08 2013 16:02

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej Martin.
Efter en tænkepause giver jeg dig selvfølgelig ret, det er selvfølgelig individuelt hvilken destination man hver især tænder på. Jeg er personligt helt vild med Whistler og ifølge div. kåringer i blandt andet Freeskier's Magazine er der mange andre der har det på same måde. Hvilken destination er din favorit? :)

Venlig hilsen Rasmus

Kenneth Møller 02/09 2013 20:08

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej allesammen. mange mange tak for alle svarende.

men der er desværre kommet noget i vejen for mine planer. så jeg kommer desværre ikke afsted i denne sæson.
men gemmer alle svar og links til forhåbentlig senere brug.

tak og god sæson til jer alle:)

Thomas Brysting 11/08 2013 17:29

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej Kenneth,

Jeg har erfaring som både ski- og snowboardinstruktør og ønsker at vejlede andre der vil udleve samme drøm. Med hensyn til destination har jeg selv været i St. Anton, meget tæt på Ischl, og det var uden tvivl en uforglemmelig oplevelse. Der er godt skiløb, god afterski samt byliv og et godt sammenhold alle skilærere imellem. Jeg boede selv i et skilærerhus sammen med 100 andre, hvilket gjorde at man altid havde det sociale aspekt med sig.

Tag et smut forbi www.thegapyear.dk - Virksomheden har fokus på dem der gerne vil tage ski og snowboard uddannelsen "Anwärter" i Østrig "på egen hånd", dvs. med vejledning.

The Gap Year tilbyder dig en guide hvor du får beskrevet forberedelse, uddannelse og ophold fra A - Z, og derudover får du al den vejledning du har brug for både telefonisk og via E-Mail.

De bedste hilsner
Thomas Brysting

Emil Falk 11/09 2013 20:07

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hey Rasmus! jeg har lige sendt dig en mail omkring Season housing! :)

Rikkesh 13/05 2013 11:02

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Jeg ved, at hvis du overvejer Canada, så har SeasonHousing, det danske firma, instructør kurser med efterfølgende job som instruktør hos Whistler Blackcomb. En mulighed...
Jeg ved, at der sikkert er mange der ved meget mere om Østrig end jeg. Jeg har kun været på sæson i Frankrig, Italien og Canada. :) Håber, du finder nogle svar her inde et andet sted..

Ann Sofie 29/08 2013 14:50

Sv: Ski og snowboard lærer 13/14

Hej Kenneth.

Jeg vil anbefale dig at kigge på sbssv.at, der kan du finde alt om at tage første skridt som ski-/snowboardinstruktør. Hvis du vil være både ski- og snowboradlærer er dette også muligt, så hedder uddannelsen "Dualausbildung zun Schneesportlehrer 1", og ellers hedder første niveau "Anwärter".
Inde på SBSSV kan du også finde alle de skiskoler der søger instruktører for sæsonen, og der er stadig en del der søger danskere, du går bare ind under Jobroom, og videre under Jobangebote, så ligger der et link til at komme videre ind til en liste over alle de skiskoler i Salzburg-området der stadig søger medarbejdere. :)
Dog skal det lige nævnes at for at tage uddannelsen skal du have en skiskole at arbejde for inden din tilmelding bliver bekræftet.

Håber det kunne bruges!

MVH

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen