Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Søren Bunny Jensen 20/01 2015 20:41
Hej :)
Jeg skal for første gang efter knapt 8 års pause på ski igen (har stået snowboard pga knæproblemer) ... Vil mine salomon (som er 10 år gamle, topmodel fra dengang) stadig være ok ? .... eller er der sket revolutionære ting på den front også ?
Støvlerne sidder som støbt på min fod og har aldrig døjet med ondt eller sovende fødder ... så umiddelbart vil jeg allerhelst beholde dem
Frederik 20/01 2015 21:01
Sv: Nye skistøvler ?
Nope, ikke noget revolutionerende, medmindre det er touringstøvler vi snakker om!
God tur!
Asbjørn Nissen 22/01 2015 08:36
Sv: Nye skistøvler ?
Fred har helt ret der er ikke sket noget specielt med udviklingen indenfor de sidste 10 år af støvler, men efter 8 års pause vil jeg stille spørgsmålstegn ved om en flex på over 110 (hvilket der er i topmodeller) ikke er for hård en støvle. Personligt har jeg haft meget glæde ved at gå lidt ned i flex siden jeg stoppede som skilærer og i dag kun kommer afsted 1 til 2 uger om året mine gamle støvler med flex 130 var super gode til en eller 2 turer om dagen, når man ikke er i træning(skitræning ikke fysiskstræning), men resten af dagen var det som at have foden i et skruestik.
Især med et dårligt knæ vil jeg overveje at gå ned i flex, da et højere flextal belaster dit knæ i højere grad....