Nye pisteski

Mathias 10/02 2018 23:10

Hej med jer

Det er tid til at skifte mine nuværende Head SuperShape i.Speed 11/12 til en stivere og mere aggressiv ski. Jeg fortryder lidt, at jeg ikke købte World Cup udgaven i sin tid. Jeg er en smule i tvivl om jeg skal vælge en Slalomski fremfor Racecarver nu, hvor jeg er i gang. Er dog bange for at skien simpelthen bliver for kort (max længde 170 cm, og jeg er selv 184cm).

Mit bedste bud er Heads nye i.Race som er en blanding af i.Speed og i.SL, hvilket giver en lidt kortere radius end min nuværende ski. Og samtidig er det world cup udgaven, så den burde være stivere.


Hvad siger I til nedenstående?
(Nogle links fjernet, da de ikke virkede mere)

FIscher RC4 SC
https://www.fischersports.com/en_en/rc4-worldcup-sc-27818

Rossignol Hero ST TI
https://www.rossignol.com/int-en/rossignol-hero-elite-st-ti-konect-skis-alpine-2017-2018.html

Info:
-60 uger på ski
-Undervist under den østrigske skiskole (Anwärter)
-Højde 184
-Vægt 80kg


Mvh
Mathias

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Arne Bonnesen 11/02 2018 11:59

Sv: Nye pisteski

Det eneste rigtige, er at du selv tester skiene. Lej med ret til at skifte ski.
Andres meninger kan være fine, men du kan næppe bruge dem til noget.
Dine præferencer og din skistil er afgørende for hvilke ski, der passer dig bedst.
Har selv forsøgt med grundige studier af tests og anbefalinger, men uden positiv effekt.

Anders Rohde 12/02 2018 14:40

Sv: Nye pisteski

Jeg foretrækker slalom ski på pisten. Er selv super erfaren med > 100 uger på ski og har 4 ski i portefølgen. Men det ender altid med SL skien (har selv Atomic D2 SL) når jeg skal på pisten med vennerne eller familien. I mine øjne er en GS ski mere en egoist ski som primært folder sig ud til konkurrence hvor man kan opnå høje hastigheder og store sving.

Du skal ikke være bange for længden på Slalom Ski, de skal være væsentlig kortere end stor slalom ski. Er 181cm og mine SL ski er 165cm hvilket er perfekt. Det er også den længde som man skal køre med til konkurrencer

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen