Tanja 09/08 2018 14:32

Jeg har tænkt mig at kaste mig ud i at stå på monoski til næste ski-sæson.
Er der nogen der har erfaring med, hvor man kan leje eller købe monoski, og hvilke ski jeg skal vælge, når jeg er helt nybegynder?
Jeg har stået alpin et par sæsoner, det går nogenlunde ;-)

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Peter Mejlstrup 07/12 2018 01:55

Sv: Monoski

jeg har en monoski i fin stand med fine bindinger som du kan købe for en symbolsk pris

Kasper Olsen 03/11 2021 10:51

Sv: Monoski

Af ren nysgerrighed, har du så stadig din monoski til salg peter?

Torben Hermansen 19/01 2022 09:45

Sv: Monoski

Kære Tanja. Du skriver du er nybegynder. Mit gode råd er: start på helt regulære carvingski. Efter et par år kan du prøve monoski, men opfat det som at du laver en ironisk fuckfinger til den etablerede skiverden (og din egen skiteknik). Det vil ikke gøre noget godt for dit eget skiløb.
Muligvis så monoski blærede ud engang i slutfirserne, men det gør de helt sikkert ikke mere, og det er der gode grunde til ...

Jesper Pape 14/08 2018 10:03

Sv: Monoski

Bare af nysgerrighed: hvorfor ønsker du at stå på monoski?

Det var stort med monoski for nogle årtier siden, og jeg ser efterhånden kun ganske få af dem på pisterne.

Mvh Jesper

Henrik 29/01 2019 09:36

Sv: Monoski

Måske lidt sent svar. Lad vær med at stå på nonoski. Det kan selvfølgelig være meget sjovt at prøve for balancens skyld, men decideret at stå på det er der mange fundamentalt dårligedomme ved. Det største problem er at vægtoverførslen på en monoski er helt forkelt. På rigtige ski skal du have meget tryk på yderskien og en monoski vil yderfoden være løftet lidt i svinget hvis du kan komme på kant i al fald så det er en hel bagvendt måde at stå på ski på. Hvis du trykker med yderfoden kan du ikke være på kant i svinget da skien jo vil tvinges flad. Prøv at søge lidt på nettet og se Uhrskovs mening om monoski.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen