Længde på ski

Mads 09/09 2006 14:12

Hej

Hvor lange skal et sæt carving ski være når jeg er 177 cm høj. ?

Har stået på ski nogle år nu men langt fra expert ;)

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Nicklas 09/09 2006 16:38

Sv: Længde på ski

Afhænger lidt af hvad type ski du tænker på, men hvis det er all mountain ski vi taler om skal du have nogle der er omkring 165 - 170 cm. All mountain ski er en ski der kan lidt af det hele uden at være supergod eller superdårlig til en diciplin. Du kan altså køre pist, store som små sving og pukler som offpist med den samme ski. Har selv et par Head M70 som jeg er godt tilfreds med.

Jakob 10/09 2006 12:27

Sv: Længde på ski

Som sagt, kommer det lidt an på hvilken ski du vælger.
Men som regel kan man sige, at en all-mountain ski skal gå dig til næsen, hvis du stiller den op!

Mads 10/09 2006 14:02

Sv: Længde på ski

Har kigget lidt på Salomon Streetracer 8 men ved ikke om det skal være 165 eller 170 cm

Nicklas 10/09 2006 22:47

Sv: Længde på ski

Den ski du omtaler er en ren pisteski, fortrinsvis til mellem og store sving; en lidt stiv racer altså. Nu kender jeg ikke din ski stil, men hvis du kun er til fart og race skal du nok snuppe de længste på 170, omvendt hvis du gerne vil lege med kortsving, pukler og anden teknik skal du vælge en kortere ski, de bliver nemmere at arbejde med for hver cm. du reducerer længden med. Bemærk lige at denne ski ikke findes længere end 170 og hvis du ser på løberne i world cuppen bliver skiene kortere og kortere.

Md 01/10 2006 19:37

Sv: Længde på ski

Mig bekendt bliver de længere, men det er ikke så vigtigt.

Jeg vil anbefale dig til at vælge skien i 165 cm da Salomon Streetracer 8 er meget bred i skovlen, det gør at den effektive kørelængde på skien er lang og derfor kan du vælge den i 165 cm frem for 170 cm.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen