Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Julie 27/12 2008 01:03
Jeg overvejer kraftigt at købe mig en skihjelm. Men kan det måske bedre betale sig at gøre på skidestinationen? Jeg skal til Alpe d'Huez...
Rasmus Skov Jensen 03/01 2009 20:30
Sv: Køb af skihjelm
Hej Julie
Er lige kommet hjem fra Østrig i dag og tjekkede priserne på en del hjelme. Bl.a. Uvex X-ride Motion og Rossignol Toxic og flere andre. I de butikker jeg var i (Schladming), var priserne omkring de samme om i Danmark, og for nogle hjelme også dyrere.
Der er meget fokus på brug af hjelm i Østrig og Tyskland efter et par alvorlige uheld mellem jul og nytår (sikkert fordi en af dem der ligger i koma er Thüringens Regierungschef). Herfra da også en opfordring til at få fingrene i hjelm, uanset om den købes herhjemme eller på destinationen.
Se eksempelvis klippet her:
http://www.spiegel.de/video/video-45039.html
Bliver man ramt med 50 km i timen kan det gøre rigtig av...
Og har man råd til skiferie for flere tusinde kroner, har man så ikke også 400-500,- som en hjelm kan fås for, eksempelvis i Shoppen her på siden.
Mvh Rasmus
Claus Riis 27/12 2008 17:19
Sv: Køb af skihjelm
hej julie, nej køb en hjemmefra. Sørg for den sidder godt og regn med du kommer til at svede lidt i den. måske en meget tynd hue er en god ide. masser af udsalg og gode tilbud lige nu.mvh
Claus