Køb af Salomon XDR 80 TI 18/19

Claus Meyer 27/03 2019 15:18

Hejsa,
Er der nogen som har erfaring med Salomon XDR 80 TI 18/19 ? Jeg har set mig lidt lun på denne ski, men er blevet usikker på om den er for "god" til mit niveau. Ser mig selv som en middelgod, og er på jagt efter en ski som jeg ikke skal være over hele tiden. (en eftergiven ski).
Bruger det meste af tiden på pisten.
PFT.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Pernille Hansen 28/03 2019 13:25

Sv: Køb af Salomon XDR 80 TI 18/19

Hej Claus
Jeg prøvekørte den ski på Snowcamp i november, og den var meget letkørt, men også meget præcis.
Du vil muligvis blive straffet lidt af den, hvis du ikke er præcis i din styring, men den kræver ikke de store kræfter.
Hvis jeg ikke havde rigeligt ski i kælderen, var den på min liste over nye indkøb denne sæson...

Claus Meyer 29/03 2019 18:48

Sv: Køb af Salomon XDR 80 TI 18/19

Hej Pernille,
Tak for svar.
Har tidligere prøvet et par HEAD rev 80 pro fra 2013. Denne ski blev jeg aldrig helt glad for, da jeg følte den var tung, klodset/svær at arbejde med.. Har du nogen erfaring med forskellen på en HEAD som denne, og så en XDR fra Salomon ?
Vh. Claus

Pernille Hansen 31/03 2019 14:13

Sv: Køb af Salomon XDR 80 TI 18/19

Hej Claus
Jeg kender ikke den nævnte HEAD-ski, men generelt vil jeg sige at HEAD ski er tungere, meget stabile og stive. Det giver et mega godt greb på pisten, men kræver lidt flere kræfter, når man kører - selv er jeg ikke ret stor fan, men mange af mine venner sværger til HEAD.

Salomons ski er overordnet set lettere, og det gør at du ikke skal bruge så mange kræfter på at køre dem - dog er de ikke så stabile som de tungere ski.

Smag og behag, men det lyder til, at du er på rette vej ved at vælge en Salomon XDR.

Uffe 11/04 2019 16:11

Sv: Køb af Salomon XDR 80 TI 18/19

Jeg har et sæt XDR 79 CF som jeg er vildt glade for. De er gode på pisten og især sidst på dagen, hvor sneen er kørt, er de et godt køb.
Skien er let kørt, drejer fint og kan også godt klare sig ved hastigheder under100 km/t
Jeg har stået på ski i rundt 10 år og de passer perfekt. Jeg kører helst kun på piste, så jeg kan ikke tale med om off piste.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen