Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Klaus 29/12 2006 15:57
...jeg er ude efter en ny ski. Har tidligere kørt crossmax 8 fra Salomon og synes egentlig det er en perfekt ski. Jeg har dog fået et godt tilbud på ovennævnte to typer ski, men er meget i tvivl om det er noget, der er værd at købe.
Jeg er 190cm og vejer godt 85 og kan bl.a. godt li' rigtig go' fart :)- mit spørgsmål går på hvorvidt ovennævnte er for bløde i forhold til min størrelse??
Vh.Klaus
Carsten Jespersen 30/12 2006 00:55
Sv: Fischer RX 4 og 5 - 175cm
Hej.
Min erfaring med bl.a Salomon ski er- at de normalt er blødere end f.eks. Atomic og Fischer i sammenlignelige kategorier (typer af skiløb).
En crossmax 8 er en forholdsvis blød ski. En cross er normalt blødere end en ren piste-/fartski.
En RX4 er også en cross-ski (all.round ski -you nam it) og ikke i expertenden af skalaen.
Du skriver, at du kan lide fart, men ikke om du alene er til fart på rene pister - eller allmountain.
Hvis du er til ren pistefræs i høj fart vil jeg anbefale, at du ser efter RC4Race - for at blive i Fischer.
Hvis du er til det hele - vil jeg se mere efter Fischers AMC - der er en ægte All-mountain ski-lidt bredere over det hele end RX.
Både RX og AMC er blødere end en racer (RC4) - for større anvendelighed på bjerget, men stadig en fantastisk pisteski.
Din størrelse er jo normalt for en mand - og jeg ville gå ned i længde, med mindre du er til lange store sving i høj fart - hele tiden.
Du kan få en mere anvendelig ski ved 170 cm. Tjek mine bud på www.fischer-ski.com
Nu ved jeg ikke hvad du skal give for en RX4 - men tilfældigvis har jeg en AMC70 - helt ny-til go pris.
Ellers go fornøjelse med dit valg.