Arbejde i Whistler, sæson 2013-2014

Emilie 28/12 2012 19:55

Hej!
Jeg vil gerne bo i Whistler og stå på ski i et par måneder, når jeg bliver færdig med gymnasiet til næste år.
Jeg vil gerne høre nogle af jeres erfaringer med Whistler og livet dernede. Jeg har hørt at det skulle være meget svært af finde job og bolig dernede, så står også med tanken om at finde en familie og blive au pair nær Whistler.
Jeg er ikke dansk statsborger, men derimod Amerikansk, ved ikke om det kan være en fordel for mig, når jeg skal søge job?
Håber at høre fra jer!

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Anna Kronborg 09/01 2013 09:35

Sv: Arbejde i Whistler, sæson 2013-2014

Afhængig af jeres alder kan I søge et working holiday visum, som er en type visum, man kan søge, når man kommer fra bestemte lande og er under en bestemt alder (mener det er 26, men er ikke sikker). På den måde undgår man at skulle søge en 'rigtig' arbejdstilladelse.

Malthe 03/01 2013 11:29

Sv: Arbejde i Whistler, sæson 2013-2014

Man skal ihvertfald have en canadisk arbejdstilladelse hvis man er dansk statsborger, ved ikke hvordan situationen er med dig.
Jeg står med samme tanker om også at være bums der ovre næste sæson, og følger lige med her! :)

Rikkesh 12/03 2013 11:52

Sv: Arbejde i Whistler, sæson 2013-2014

Hej alle sammen,

Jeg har været på sæson i Whistler og Banff, og også i Frankrig og Italien, Så er ved at være lidt garvet til de her ellers tidskrævende og typiske ting, man skal have tænkt lidt over, når man vil på sæson, jeg startede da jeg blev færdig med gymnasiet i sin tid. Og tja, jeg elsker livet som bums :)
For de som er Danske eller har andre nationaliteter, dog ikke amerikans, kan man søge working holiday visa:
http://www.international.gc.ca/experience/intro_incoming-intro_entrant.aspx?lang=eng&view=d
Det her er så nemt et link med alt informationen til det. :)

For amerikanske statsborgere skulle det faktisk være lidt lettere. Men jeg må nok indrømme at jeg ikke er helt sikker på, hvordan det fungere.
men en god måde er at tage denne test: http://www.cic.gc.ca/ctc-vac/cometocanada.asp
Og så se hvilke visa du vil være i stand til at søge om at få. :)

Jeg har masser af viden om lige Canada, og er også selv igang med at søge visa, så jeg kan flytte til Canada permanent, så hvis der skulle være nogle spørgsmål vil jeg gerne hjælpe, med det jeg nu kan. I er meget velkommen til at skrive til mig personligt, eller bare fortsætte her, så skal jeg nok se om jeg kan følge med. :)

Mvh. RikkeSH

Christine 13/02 2013 19:45

Sv: Arbejde i Whistler, sæson 2013-2014

Hey :-)
Jeg går med samme tanker, men ved ikke helt hvordan man skal gribe det hele an.
Har i tænkt jer at søge job dernede eller hvordan og hvad gør i med bolig situationen?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen