Allmountain ski

Lars 22/08 2006 19:18

Jeg skal ud at have nye ski til kommende sæson, og har bestemt mig for at det skal være et par gode allmountain/supercrossski..

Har haft et godt øje til Fischer RX8 som blev kåret til verdens bedste ski sidste år, men har også kigget på Nordica Hot Rod Top Fuel..

Nogle der har erfaringer/viden om disse modeller, eller måske bedre forslag??

Begge de nævnte modeller kan pt. erhverves for ca 3.500 kr. og det vil være prisniveauet..

På forhånd tak
Lars

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Allan 04/09 2006 23:36

Sv: Allmountain ski

Hey Lars
Jeg har kørt på ski en del gange/år efterhånden og var utrolig glad for min goe gamle atomic c9.18... liiige indtil sidste vinter hvor jeg prøvede min brors nye fischer rx8, og tjaa hvad skal jeg sige udover at jeg selv lige har købt et par i 06/07 model her til aften :)
Nej seriøst det er en superski og hvis du som jeg er glad for at køre lidt hårt/stærkt men mange hurtige kortsving, så lover jeg dig for at skien kommer til sin ret. Magen til hurtighed fra kant til kant tror jeg man skal lede længe efter for at finde ret meget bedere.
Har ikke prøvet nogle af de andre modeller du skriver/spørger til, og den som Jacob skriver om atomic v10 kender jeg helder ikke (troede faktisk v12, v10 og v8 var salomon ski ?)
håber du kan bruge svaret til noget.
vh. Allan

Ronnie Larsen 23/08 2006 14:10

Sv: Allmountain ski

RX8 er en sindsyg fed ski, men der skal køres meget hårdt for at for den "rigtig" føle. Fischer har ændret lidt på dimisioneren i år og der er kommet en kortere svingradius på RX8 hvilken kun gør den endun federe. tjek og RX8 Fire.... Fischer AMC serie er også helt i top skal du havde en 50/50 skal du op i 76. el. 79.

Nordica laver gode produkter men de kan altså endnu ikke komme op i samme klasse som Fischer

Jacob 23/08 2006 19:04

Sv: Allmountain ski

Jeg købte Atomic V10 sidste år... havde selv set på RX8 som jeg havde lejet et par gange. Efter min vudering var det ikke et dårlig valg! den er bare for cool....
Men jeg blev anbefalet denne Antomic V10 ski af flere experter på området og den er endnu mere cool efter min smag og til en rimmelig pris. Købte denne i Viby ved Århus og jeg kunne endda hente lidt rabat.....

Lars 25/08 2006 11:29

Sv: Allmountain ski

--> Ronnie:
Når du siger at de har ændret på den nye model til kortere svingradius, så mener du vel 05/06 modellen? For så vidt jeg kan se så er 06/07 modellen stort set identisk bortset fra et andet lag lak..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen