148 km/t slå den - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Henrik skrev:
Jeg har kørt på ski i mange år, og er sådan set lige glad med hvor hurtigt jeg kører. Jeg kan huske at jeg for 15-20 år siden fik målt 78 km/t eller også var det 68 km/t på en strækning hvor man kørte lige ned (den var også rimelig kort og ikke super stejl). Dengang kørte jeg med lange og mere lige ski så der var det også sjovt at kører i æg. I dag kører jeg slalom, så ægget interserer mig ikke så meget mere. Men hvor hurtigt kører man egentligt. Kan huske at Urskov kører ned ad den lange nedkørsel i Zermat/Cervinia og der siger han at en hurtig skiløber kører omkring 50 km/t, hvilket jeg finder rimeligt troværdigt. Et er naturligvis også din hastighed nedad kontra den hastighed du reelt har, og så kan dine ski jo have en anden hastighed igen hvis du svinger kraftigt. Jeg kender en som kører omkring 100 km/t maks, siger hans gps, men kan det nu også passe, jeg tænker at der må være en del usikkerhed, og en gps, kan jo let måle 10 m forkert i en enkelt måling, og så kan der vel komme peeks på målingerne der er helt hen i vejret. Men da jeg for nylig talte med en hvor det ofte var over 100 km/t, og hans kammerat havde været oppe på 148 km/t så tænkte jeg for alvor, at her er vist noget rivende galt. Når man ser profferne, og i dag er der ofte hastigheder på kontinuert, så når de kører 100 km/t så ser det jo ret vildt ud, og de peeker omkring 140 km/t i styrtløb, og det er der helt sikkert ingen almindelige der kommer i nærheden af. det kræver jo en fysik som en buldooser at holde de hastigheder, samt et æg vi slet ikke kan holde andet i få sekunder.

Så er der noget der kender til gps'ere og deres nøjagtighed jeg tror det bare er deres telefoner eller måske cykelcomputere de bruger, for de hastigheder de må da være helt ved siden af, og under alle omstændigheder ikke forsvarlige når der er andre på pisten.
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen