Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Rikke Carlsen 08/10 2015 14:59

Åh, hvor jeg dog gerne vil af sted på ski denne sæson og allerhelst til Italien eller Frankrig! Men jeg mangler én eller flere at rejse med - gerne nogen, der både er til lange skidage med plads til hygge og afterski (uden at det går totalt op i druk). De gruppe- eller singleture, jeg kan finde, går alle til Østrig, og det er jeg ikke pjattet med.

Så nu prøver jeg her!

Detaljerne:
- Hvem: En eller flere rejsemakkere - cirka i alderen 20-50 - der har lyst til en tur, hvor der både er plads til masser af skiløb (niveau: let øvet-øvet, måske med lyst til lidt skiskole undervejs), masser af hygge og god mad og måske noget afterski?
- Hvorhen: Ikke besluttet, men meget gerne Italien eller Frankrig
- Hvornår: Alt fra uge 1-8 og igen fra uge 11 og frem. Jeg er ret fleksibel.
- Hvad: en uges skiferie i enten lejlighed eller hotel med eller uden halvpension. Jeg tænker primært en voksentur uden børn.

Jeg er 32 år, kvinde og har god erfaring på alpinski uden at være nogen fremragende skiløber. Men røde pister og en sort i ny og næ, det klarer vi! Jeg vil sikkert gerne bruge et par timer om dagen på at få noget undervisning, men ellers vil jeg bare gerne ud og nyde nogle lækre pister i solksin og måske prøve kræfter med den dybe sne uden for pisterne uden at tage på deciderede offpiste-ture.

Selvom skiløbet er hovedfokus, er jeg også stærk tilhænger af god mad, vin og måske nogle bombardinos undervejs! Så længe vi stadig kommer ud på pisterne næste formiddag :)

Kommentarer:
Der er i alt 16 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 08/10 2015 16:18

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hvorfor ikke Østrig?

Da jeg har lidt ferie der skal brændes af inden nytår havde jeg selv overvejet enten Livigno (Italien) eller måske Kühtai (Østrig) i uge 49, 50 eller 51 da de to steder har gratis liftkort i netop den periode.
Det er godt nok tidligt på sæsonen, men der skal nu nok være sne :)

Christian Carstens 07/11 2015 01:01

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Tak for jeres hurtige svar :) Jeg var lige så heldig at komme på snowcamp i næste uge så det styrer jo lidt af lysten. Dog lyder uge 4 ikke helt skæv!! Jeg sender dig en mail, tak ;)

Rikke Carlsen 09/10 2015 11:10

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Jamen altså, det kan også godt være, jeg bare har været uheldig. Jeg synes bare ikke, de østrigske skiområder jeg har besøgt (Sölden og Bad Gastein) har været særligt fede. Megadyr undervisning og skileje, og et terræn der veksler mellem lange, overfyldte, kedelige blå transportpister og totalt skæve røde bakker, som ikke er fede at løbe på.

Det er da en genistreg at kigge efter gratis liftkort; det havde jeg slet ikke tænkt på! Jeg kan bare ikke rejse før efter nytår pga. rejseaktivitet med arbejde og jul med familien :)

Rasmus Alenkær-jørgensen 09/10 2015 11:50

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Rikke.

Jeg har en tur til MontGenevre der ligger på grænsen mellem Frankrig og Italien i uge 4 hvis du er interesseret. Det er på 4 stjernet hotel med ½pension, liftkort, 30% rabat i forhold til de normale barpriser på hotellet, og fly for 7800 i 4 personers værelse.
Gruppen er fortrinsvist yngre mennesker fra Muskelsvindfondens Grønne Crew, men andre er også velkomne. Der er en blanding af meget aktive skiløbere og folk der hygger mest i baren, så der er noget for enhver smag.
Skriv hvis du er interesseret og vil vide mere

Rikke Carlsen 09/10 2015 12:32

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Rasmus

Det lyder superspændende - det kunne jeg helt klart godt være frisk på! Vil du sende mig noget mere info? Du kan fange mig på precce [at] jubii.dk eller på tlf. 52141592 :)

/Rikke

Jens Christiansen 13/10 2015 20:19

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Der, prøv at tjekke www.slagelseskiklub.dk – super godt selskab, der er sikkert en tur der passer dig. F.eks. Weissbriach på grænsen til Italien i uge 7 eller La Norma i Frankrig i uge 12, påsken for 4195,-! – vi ses i sneen!

Rikke Carlsen 14/10 2015 11:26

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Jens!
Tusind tak for input! Jeg er hoppet med på Rasmus' tur i uge 4, meeeen har lige opdaget 2 ekstra feriedage, så måske skulle man kigge på en påsketur også... :)

Brian Lund 14/10 2015 16:24

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Jeg kan altså ikke helt nikke genkendende til at Sölden skulle have masser af kedelige blå transportpister, faktisk er den eneste jeg lige kan komme i tanken om den (dog meget lange og tildels flade) piste tilbage ned fra gletscher området!

Bad Gastein synes jeg også klarer sig rigtigt godt, der er ikke meget mere end et par enkelte pister ned til Angertal jeg husker som flade lange og smalle... Til gengæld har de en af de længste nedkørsler i Alperne hvor du kan køre 10+ km uafbrudt på rød piste! Den husker jeg som en ekstrem fed og varieret piste!

Prisniveauet kan jeg måske godt nikke genkendende til, specielt i Sölden (har ikke lejet udstyr i Gastein)...

Men jeg anbefale Zell am Ziller i Zillertal, i 2011 lærte jeg at stå på ski her og har været der 2 gange efter. Der er masser af fine røde pister (synes jeg), priserne på lejeudstyr er gode, i hvert fald hvis man vælger det rigtige sted (tror det var 640 kr for 7 dage ski+støvler) og skiskolen synes jeg heller ikke var voldsom dyr, det var Skischule Lechner jeg mener dog vi fik en fornuftig rabat fordi vi rejste med Nortlander den gang.

14/10 2015 18:06

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej igen, Rikke

Det bliver en super påsketur til La Norma, lige bag ved Val Thorens - du skal være så velkommen og selv prisen spiller med på at der kan gøres plads til en ekstra skitur - sne og solstatistikken peger også i La Normas retning... Jeg har indtil nu haft 21 skidage i La Norma heraf 20½ med sol...og 150-200 cm sne..yums!

Rikke Carlsen 15/10 2015 14:21

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

@Brian: Smag og behag :) Jeg har været i Sölden 3 eller 4 gange (mest efterårsture på gletscheren), og sidste gang med adgang til hele skiområdet synes jeg virkelig ikke, det var pengene værd. Jeg skal da sikkert til Østrig igen, men i denne sæson vil jeg gerne prøve noget andet :)

@Jens: Man må sige, det er en fin pris :) Uh, hvor det lokker!

Rasmus Alenkær-jørgensen 16/11 2015 17:54

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Christian.
Var du med i uge 46? Vi var dine Guider :-) Pernille og jeg.
/Rasmus

Christian Carstens 18/11 2015 18:20

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Yes, det var sååå fedt :-) - er i fra Northlander?

Rasmus Alenkær-jørgensen 19/11 2015 21:07

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Vi har nogen uger om året som Guider for Nortlander på nogen af de lidt sjovere uger, Blandt andet snowcampen, men har andre jobs til dagligt :-)

Christian Carstens 28/10 2015 15:39

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Jeg er lige med på en lytter - jeg er igen i år også løbet ind i venner med familie der ikke kan tage afsted og mangler også en rejsemakker / evt en gruppe af tage afsted sammen med. Det går jo ikke at det kun kan blive til 6-7 dage på et år ????. Jeg er 30år gammel og har løbet på ski i 15år uden dog at være ekspert.

28/10 2015 16:53

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Christian - medlytter ;-)
Du er også super meget velkommen på Slagelse skiklubs ture - og ja, jeg har også plads til dig i de franske alper i påsken, for ja; 6-7 skidage er lige i underkanten til er helt år - ENIG!

Pernille Hansen 29/10 2015 08:21

Sv: Rejsemakker eller gruppe søges til 7 dage på ski - Italien/Frankrig, vinter 2016

Hej Christian
Der er skam også stadig få ledige pladser på turen i uge 4 (Som Rikke skal med på).
Du kan skrive til mig på pernille_dh@hotmail.com, hvis du er interesseret :-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen