nye powder ski

Mathias 30/06 2015 12:31

Jeg er på jagt efter et par nye powder ski.
jeg skal om 2 sæsonner til canada whistler en sæson for at stå på ski og vil gerne have nogle ordentlige powder ski inden da.
jeg har stået ca. 22 uger ialt. og vil kalde mig selv ret erfaren.
jeg søger noget der er let at køre i powder med da jeg stadig kun har været i offpisten i et par år. når der ikke er faldet ny sne elsker jeg også ture ned gennem skovene så det skal skien også kunne.
https://www.sport-bittl.com/en/freeski-telemark-skis:::104.html
jeg har kigget på denne side. noget i kan anbefale derfra ?

Kommentarer:
Der er i alt 11 svar i denne forumtråd.

Sophie Hendriksen 14/09 2015 23:10

Sv: nye powder ski

Køb dine ski i Whistler! Det er en helt anden liga af powderski de kører derovre... på heli-ture vil de ikke have, at du bruger dine egne f.eks.
Desuden kan du få momsen retur.

Frederik 15/09 2015 00:04

Sv: nye powder ski

Ok, så trådstarter skal altså først afsted om et par sæsoner så det er ikke aktuelt, at købe skiene derovre først! Ellers er det også hvad jeg ville anbefale. Derudover så er det altså nøjagtigt de samme ski du kan få her som derovre! Der er nogle lidt specielle Amerikanske små freeride mærker som det kan være lidt svært, at skaffe herhjemme, men det er helt ærligt et ret lille segment, og formentligt ikke aktuelt for trådstarter. Han kan ligeså godt køre på et par Armada, K2 eller Salomon som han kan køre på et par Icelantic - og de er også til, at skaffe herhjemme... eller et par Liberty - også til, at skaffe i europa... Det er faktisk kun sådan noget som Worth skis og Tatonka som man skal over atlanten for, at finde. At Sophie er blevet nægtet, at bruge sine egne ski på en heli tur må skyldes, at hun har haft nogle ski der ikke var beregnet til offpist. Jeg ville fuldstændigt nægte, at bruge andre end mine egne ski på en heli tur - så skal jeg til og lære, at køre på nogle nye ski imens jeg fyrer 700-1200 dollars af på helikopter transport... yeaa...

Frederik 15/09 2015 00:11

Sv: nye powder ski

Iøvrigt så har jeg ikke mødt nogle der kunne give mig et par ski billigere end hvad jeg kunne finde på sport-conrad - hverken her eller 'over there' :)
Men de andre har selvfølgeligt helt ret i, at det bedste er, at leje nogle forskelige par (evt. tage på en testtur) og så finde ud, af hvilken type offpist ski der passer dig.

En bonus ting ved, at købe skiene derovre er jo, at man kan bruge sin reklamation i butikken og sådan noget - det kan altså godt gå hen og blive en god ting. Iøvrigt så koster skitransport med fly jo nogle gange en god slat - og så er det jo formentligt billigere, at købe skiene derovre.

Men ønsker du et par ski nu, så du kan lære dem, at kende inden du tager afsted så duer det jo ikke, at vente for lang tid...

Claus Madsen 15/09 2015 08:37

Sv: nye powder ski

Helt enig.

Skal dog være ærlig at sige, at jeg synes priserne i 2011 var billigere på "nogle" modeller kontra sport conrad imo. I dag er der ikke den store forskel, og især ikke med de rabatter der bliver kørt på sidste års modeller.

Angående ski, så tjek det her ud Duus:

http://freeskier.com/gear_types/skis

Stor guide og karakter til alle ski, så vælger du bare under kategori, om du ønsker freestyle eller freeride modeller! Vær opmærksom på at freestyle modellerne stadigvæk er offpist ski, dog bare modeller som man også kan hoppe rundt og lave tricks på, selv i offpisten, hvor ved freeride modellerne er der mere fokus på at de virkelig skal kunne køre noget dyb + opkørt. Køb muligvis magasinet for 2,99 dollars og læs den store guide. Har jeg gjort, og det er spændende.

Tjek også her :
http://gear.powdermag.com/buyers-guide-2015/skis.html
Også her, kan du læse mere om skiene.

Forhåbentlig kan de 2 sider give informationer og ideer til den ski du ønsker.

Mathias Duus 15/09 2015 08:40

Sv: nye powder ski

jeg har vlgt at købe et sæt armada magic J så nu kan jeg ikke vente til at komme afsted i Uge 7 og prøve dem

Claus Madsen 15/09 2015 12:06

Sv: nye powder ski

Wuhuu!

Fedt valg! Tanner Hall er boss!

Super aggressiv ski der gør det godt i høj fart også! Skal du nok blive glad for. Håber du får noget dyyyb sne at danse i til uge 7 så :)

Mathias Duus 15/09 2015 13:42

Sv: nye powder ski

ja glæder mig max. ferie er også bestilt til bad-hofgastein med 8 dage på ski.

Frederik 15/09 2015 16:17

Sv: nye powder ski

Det lyder som nogle fede planker ( i mere end én forstand). god fornøjelse med dem!

/Frederik

Frederik 07/07 2015 18:30

Sv: nye powder ski

Tjek sport conrad istedet. De er meget billige, og har en fejlfri/hurtig levering. Angående hvilken model der lige passer dig, så er det helt umuligt, at rådgive dig om når vi ikke ved mere om din stil. Det er svært, at hvide hvordan man står i offpisten før man har prøvet det. Men du skal nok gå efter noget med tip rocker, evt. med tail rocker (lettere, at dreje hurtigt med i dyb sne), og med camber under foden. Går du efter en ren powder ski behøver du ikke camper under foden...

Ellers vil jeg gå efter noget med 95-115 mm. bredde under foden afhængig af din kørestil og dit niveau.

Tjek en masse reviews og beslut dig herefter om en type ski. Så køber du bare den billigste fra sport conrad som matcher dine ønsker.

Det bedste er selvfølgeligt, at prøve nogle forskelige typer først, så man bedre kan vurdere det...

Jeg har selv en Armada JJ fra 2012, som jeg er meget glad for. Let, at dreje, god flydeevne og samtidig stiv nok til, at den også kan bruges i opkørt sne og i offpist der ikke har set ny sne i et stykke tid.

Mvh
Frederik

Claus Madsen 31/08 2015 08:31

Sv: nye powder ski

Hey Mathias

Jeg kan skrive om pudder ski fra nu til næste dump, men jeg synes helt sikkert du skal vente med at købe ski til du kommer til Canada. Du får en super god service og vejledning, samt en ski til ca. 35-40 % af Dk prisen, og måske 10 % billigere end sport-conrad. Snak med de forskellige dudes i skibutikkerne og fortæl om hvilken slags offpiste du ønsker at køre, samt dit niveau. Så vil han helt sikkert rådgive dig, og give forskellige forslag til modeller!

Ellers er der ikke andet for end at læse reviews, bla. kommer Freeskiers Editors Pick inden længe, hvor du kan læse alt om de forskellige modeller og hvor de er bedst. Personligt vil jeg også anbefale en Armada JJ, fordi den er sindsyg let at lege på i offpisten, hvad enten det er lidt opkørt eller dyb pudder. En tæskesjov ski! Men læs andre folks anmeldelser, og ellers prøv 2-3 forskellige ski på din næste destination inden du køber dem. Du kan hurtigt mærke forskel på modellerne, så prøv lidt af inden du køber!

Claus Petersen 02/09 2015 11:43

Sv: nye powder ski

Jeg har selv et par Moment Exit world med randonee bindinger monteret. De er skabt til både pudder og randonee.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen