Claus Gotthard 30/08 2016 21:28

Hej.
Jeg skal til Norefjell i Norge over nytår, og kan læse at de har snegaranti på 3 af deres pister.
Kan nogen fortælle mig hvilke pister der er tale om???
Kan i udpege dem på pistekortet med numre??

Mvh
Claus.

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 30/08 2016 23:42

Sv: Norefjell

Det er vist ikke noget Norefjell garanterer men derimod Stenaline! Det var i hvert fald ikke noget jeg har set nogen steder da jeg var i Norefjell i Februar.

Sådan som jeg læser Stenalines garanti skal der bare være 3 vilkårlige pister, 3 vilkårlige lifter og mindst 300 højdemeter åbne... Nu står der ikke meget mere end det på deres hjemmeside så det kan også være de mener enten eller..! Det må de bedre selv kunne svare på...

Men hvis det f.eks. kun er Ravnåsen - aller øverst - og tilbringer liftene der er åbne, så kan de alligevel sagtens overholde alle 3 ting på en gang. Men der oppe er det kun de to blå nr 16 og 17 der er sjove at køre på (ifølge mig ;)), de andre er flade og grønne...

Men det blæser tit på Ravnåsen og den er derfor ofte lukket, heldigvis var næsten alt åbent da jeg var der! Jeg vil mene stort set alle pister undtaget de grønne og de blå lige omkring omkring hyttebyen oppe på bjerget alle er rigtig fine at køre på! Nr 6 og 22/23 var mine foretrukne og de sorte var faktisk rigtigt stejle og udfordrende, selvom jeg er vant til de østrigske alper. (Sort nr 7 var desværre lukket som den eneste).

Jeg vil tro at hvis vinteren bliver nogenlunde normal skal der nok være sne på hele bjerget sidst i December.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen