Kläppen i Sverige.

Mortenman 05/02 2017 11:27

Hej alle
Vi står i den heldige situation at skulle til kläppen i uge 10. Men vi er lidt i tvivl om hvad vej der er bedst at køre? Jeg kan huske som barn at vi kørte venstre om väneren, og den vej derop. Men meget er sket siden, og nu er det mig der står med familien og skal på ski.
Normalt bruger man jo ikke pas for at komme til Sverige, men pga. Den ekstra grænsekontrol skal man måske have med? Vi har en søn på 1,5 år med også, som vel også skal ha?

Til sidst. Hvis der er nogle der ligger inde med gode pitstop steder på vej derop ad, Feks et sted ungerne kan lege lidt? Legeland? Eller gode spisesteder høre vi også gerne derom? Vi er ialt 4 voksne og 2 små børn der tager på tur.

Mvh Morten.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Lars Devald 14/02 2017 09:18

Sv: Kläppen i Sverige.

Har lige været i Vallåsen, og du skal vise pas for at komme ind i Sverige

Brian Lund 17/02 2017 13:03

Sv: Kläppen i Sverige.

I princippet skulle billed-ID være godt nok i norden! Kørekort eller offentligt udstedt ID kort som du kan få på kommunen burde være fint.

Men jeg kan huske at der i starten da de begyndte på kontrollen at der var nogen problemer med at de Svenske kontrollører ikke ville lukke folk ind der kun kom med kørekort. Det fik de dog rettet op på efter noget tid, men det skulle ikke undre mig om du stadigvæk kan risikere at ramme ind i en der kun vil lukke jer ind med pas. Altså tag passet med for en sikkerhedsskyld, selvom det reelt ikke burde være nødvendigt.

Hvad i gør med hensyn til små børn ved jeg desværre ikke noget om. Men er i opmærksomme på at det normalt tager 2-4 uger at få lavet (leveret) det nye pas?

Lars Devald 17/02 2017 13:06

Sv: Kläppen i Sverige.

https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Pas/Regler-om-pas

Mortenman 18/02 2017 16:01

Sv: Kläppen i Sverige.

Passet skulle være på vej. Så mon ikke det hele går uanset hvad.
Kan se der ligger et legeland i Lindvallen, Nogen der har været der?
Og hvis der er nogle der ligger inde med spisesteder, pusleborde eller andet på turen derop vil jeg meget gerne høre derom. Mvh Morten

Ulrik 19/02 2017 17:34

Sv: Kläppen i Sverige.

Hej
Er lige kommet hjem fra lindvallen
du skal bare køre mod Göteborg og dreje af ved frakørsel 84 også følge E45
Med hensyn til gode pause steder er kommer i forbi noget der hedder rasta grums ca 3 timer efter Göteborg der er det meste ved ikke lige om de har legeland men puslebord og spisested tankstation osv.
Nu nævner du selv lindvallen der kommer i ikke forbi da klappen ligger 20-25 min før lindvallen og deres legeland er ikke noget at køre efter, så hellere deres badeland!

Ulrik 19/02 2017 17:36

Sv: Kläppen i Sverige.

Og med hensyn til passet behøver børn der følges med deres forældre ikke pas når du skal til Sverige

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen