Jan Brauer 27/10 2016 13:10

Jeg tror jeg ønsker mig nye Googles, og er blevet lidt lun på Oakley Flightdeck Prizm, men det er jo ikke bare en model! Jeg ved simpelthen ikke hvad linse jeg skal vælge, jeg vil selvfølgelig gerne kunne køre/se i super godt vejr. Men jeg har tidligere haft meget svært ved at køre/se i tåge/snefald altså "fladt" lys. Men er der en af Linserne som kan bruges Allround, eller skal jeg hen og skifte, for at det bliver optimalt?
Vh.
Jan B

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Claus Madsen 27/10 2016 13:44

Sv: Googles

Hej Brauer

Lad mig starte med at sige at Oakley Flight Deck med prizm linse er helt kanon! Det er en stor lækker skibrille, og jeg mener godt at kunne se forskel med Prizm linser. Og selvfølgelig er der ikke bare en model, det vil jo ikke være sjovt ;)

Jeg skrev lidt om linserne her sidste år: http://www.skisport.dk/artikler/guide-og-test-oakley-prizm-2015-2016/

I år er der dog tilføjet en linse der hedder Prizm Hi Pink Iridium. Som skulle være endnu bedre i overskyet vejr end Rose.

Vil du bare have EN linse så vælger du en af de 3 midterse, Torch, Sapphire eller Jade de er allround. Vil du have så du er dækket helt ind, skal du enten have en Rose eller PINK som valg nr. 2, så kan du skifte til den i dårligt vejr. ALLE de første 4 linser (Fra venstre mod højre) er super i solskin, så det vigtigste er faktisk linsen til overskyet vejr. Jeg har selv testet Prizm sapphire, men min overbevisning er at INGEN modeller i verden er gode til både sol og overskyet. Dog er de fleste linser gode i sol ;) Det er når det bliver overskyet man vil have noget som virker, derfor er en ROSE og Pink at foretrække, som skiftelinse.

Skriv gerne til clm@skisport.dk hvis du har nogen spørgsmål.

Jan Brauer 27/10 2016 14:00

Sv: Googles

Tak for hurtigt og godt svar! De er mega fede, men prisen osv. Gør jo også at man gerne vil ha det ultimativt bedste, og jeg bliver altid lidt i tvivl med ting i den prisklasse.. da det jo er ærgerligt at ha ofret 15-1800 kroner, og det så ikke lever op til forventningerne..

Jan Brauer 29/10 2016 16:26

Sv: Googles

Så hvis jeg går efter den "rose" linse, så skulle jeg være dækket godt ind! Men hvordan er den i solskin? Er den bedre end en gul linse? Eller klare den sig bedre?

Ole Laier 02/12 2016 10:42

Sv: Googles

Hvis du vælger Rose, kommer du til at knibe øjnene sammen, når der er godt vejr. Den ville jeg kun bruge, når det sner eller er meget tåget.

Du skal have en linse til solskin :-)

Pernille Hansen 04/12 2016 11:52

Sv: Googles

Hejsa
Jeg brugte sidste vinter Prizm Jade i alt slags vejr. Man skal lige vænne sig til det på sæsonens sidste solskinsdage, men det blev faktisk først noget jag lagde mærke til da jeg var afsted til sæsonafslutning i maj.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen