Helle 19/09 2014 17:11

Hej skiforum,

Tænker seriøst over at tage til Canazei. Har set på en tur via alpin300. En skiklub. Har ikke været der før, men det er i uge 11. Er det for sent? Prisen lyder attraktiv. Gratis medlemskab og rabat på skituren. 8.000 kr. inden 1. oktober. inklusiv fly, halvpensiion og liftkort. Hotellet ser godt ud.

Helle

Kommentarer:
Der er i alt 23 svar i denne forumtråd.

Per Hansen 20/09 2014 09:50

Sv: Canazei

Hej Helle,

Var i Canazei i 2012 med skiklubben. Det var i uge 10. Der er naturligvis varmere og mere sol, men også masser af sne. Om eftermiddagen kan der godt være steder, hvor det nogen gange bliver blødt på de lavere områder. Men de fleste pister i Canazei er højt oppe, og der er 1.200 km at køre på. Så. Prisen bliver jo også billigere, når det er sent. Jeg var for 4 år siden i Tignes i uge 14. Det gik helt fint.

Var du med til åbent hus i torsdags?

Hvis der er andre, som er interesseret så læs mere her: http://www.alpin3000.dk/index.html

Per

Jool 20/09 2014 10:11

Sv: Canazei

helt ærlig, nær jeg kikker på de priser som diverse skiklubber her på siden byder ud med, så er det efter min mening toppriser, hvis man køber sin rejse af et rejse bureau flere måneder før afrejsen så må varen kunne indkøbes langt under listepris, 8000 kr til canazei i uge 11 er over den pris som varen bør koste.

Det er fint at man laver klubber hvor man kan rejse sammen, men det bør ikke være klubber der drives for profitens skyld

Skisport.dk Redaktion 20/09 2014 10:55

Sv: Canazei

Til Per:
Den mail du er registreret med her på siden virker ikke mere - alle mails med notifikationer om nye opslag etc. når retur til os.
Mvh Skisport.dk redaktionen

Hyst 20/09 2014 15:42

Sv: Canazei

Jool

7 dage, inklusive halvpension, fly, og liftkort i 6 dage til Superski Dolomiti (1.220 km)
og vist med god mad.

Synes du, med det indhold, det er for dyrt?

Man kan sikkert lave billigere skiture - men spørgsmålet er, hvad der er indholdt i prisen.

Men måske Per ikke skulle have svaret på "Bumseforumet".

Jimmy 20/09 2014 16:06

Sv: Canazei

Umiddelbart synes jeg også det lyder dyrt. Især når man tager i betragtning at det er en gruppetur. Er det med undervisning?

Hilsen
Jimmy

Hyst 20/09 2014 16:18

Sv: Canazei

Ok, så lad mig se et forslag med samme indhold, der er væsentlig billigere" nemt nok at sige "jeg synes det er for dyr".

Og husk vi taler ikke om en lejlighed med 6 senge på størrelse med et frimærke her, samt et større skiområde med liftkort til hele området.

Helle 20/09 2014 17:37

Sv: Canazei

Ja, men dog sikken en masse.

Først og fremmest Per. Tak for dit konstruktive og hjælpsomme svar.

Til Jool. Det er ganske ubehageligt med mænd, som er så aggressive i deres attitude og ordvalg som du her. Og alle dine beskyldninger og antagelser uden at sætte sig ind i tingene. Jeg må tænke over, om jeg har lyst til at bruge det her forum, når sådan nogen som dig er her.

Jeg har tidligere været frivillig i idrætsforeninger. der ikke nogen profit. Der er en masse mennesker, der knokler gratis for at skabe noget for andre.

For nogle år siden skulle jeg selv arrangere en skitur for skolen. Din antagelse om, at grupper kan få kæmpe rabatter holder ikke. Rejsebureauerne enten taber penge eller har meget lave fortjenester. De har ikke noget at give af. Det er hotellerne der bestemmer. Du kan nogen gange se meget skarpe priser i reklamer, men det er hvis du rejser 2. Ikke én. Og heller ikke 20 eller 40.

Listeprisen er hos Trier 8.400. Trier er mig bekendt hverken dyrere eller billigere end andre. Det er markedsprisen.

Jeg vil gerne have søde mennesker at dele min skioplevelse med. Her får jeg et gratis medlemskab. En billigere pris. Og jeg skal ikke have skiundervisning. For mig er det her attraktivt, og jeg glæder mig allerede.

Helle:-)

Jimmy 21/09 2014 09:01

Sv: Canazei

Helle dit svar til Jool vil jeg så til gengæld mene ligger langt fra det man kan kalde for en god tone. Hvad er det præcist som er aggressivt i hans indlæg og i hans ordvalg. Jeg finder dit svar ubehageligt og sexistisk og ikke et skiforum værdigt.

Jimmy 21/09 2014 09:04

Sv: Canazei

og hyst, beklager men jeg synes det er for dyrt når man tager i betragtning at det er med en skiklub. Tjek evt. hvad ture koster hos andre skiklubber og hvad de indeholder.

Men er du glad og tilfreds er det jo det vigtigste.

Hyst 21/09 2014 10:28

Sv: Canazei

Jimmy

Det kan godt være du synnes det er for dyr, men så skal du vælge et andet grundlag, f.eks. tilbyder min skiklub(Hareskov) ValT i uge 11 for 8500 kr. med samme grundlag.

Hvad tilbyder din skiklub?

Jeg siger ikke at man ikke kan lave det billigere, men så er det på et andet grundlag, som f.eks. Slagelse skiklub i uge 11 til 3800 kr. Grundlag er så bo sammen i lejligheder, et mindre (men bestemt god) skisportsted, ingen forplejning, bus.

Jeg laver mine ture til mit eget behov, nogle gange lidt dyrere og nogle gange lidt billigere - alt efter hvilken slags tur det skal være.

En ting kommer man ikke uden om - skiferie er ikke den billigste ferieform - bestemt en af de sjoveste for mig!

Og så forstår jeg egentlig Helle ganske godt.

Jimmy 21/09 2014 10:33

Sv: Canazei

Jeg har ingen skiklub.

Hyst 21/09 2014 10:40

Sv: Canazei

Det har jeg heller ikke - men jeg er medlem i en.

Jimmy 21/09 2014 11:23

Sv: Canazei

Det er jeg så heller ikke.

Skisport.dk Redaktion 21/09 2014 14:15

Sv: Canazei

Hej Helle og Per...

Det er en sjov dialog I kører jer her i forummet - i skriver fra samme IP-adresse, så enten sidder i på samme bibliotek eller netcafé - helt tilfældigt...

eller også er I i sammen stue/hus, eller måske er I én og samme person. (smid nu nogle billeder på jeres profiler, det vil trods alt øge troværdigheden lidt).

Hvorom alt er, Helle, kan du i det mindste ikke lige sige til Per at den adresse han er registreret med her på siden p......@yahoo.dk ikke virker mere, og vi får alle mails retur, hvis han lige vil logge på og rette den.

Mvh redaktionen/webmaster

Hyst 21/09 2014 16:54

Sv: Canazei

Undskyld, taler vi om snyd og bedrag her? I givet fald føler jeg mig, taget godt ved næsen, at komme med indput, ikke Helle eller er det Per? Eller er det nogen der skifter køn?!

Nu må den berømte skiklub komme på banen, ellers bliver det her lidt ugennemsigtigt.

Jool 21/09 2014 17:42

Sv: Canazei

Mit indlæg i denne her tråd, var et forsøg på at skabe en debat omkring hvad en ydelse skal koste, at Helle så tillægger mig nogle karakter træk som jeg helst ikke vil være indehaver af, blev jeg selvfølgelig skuffet over.
Når jeg læser videre i denne tråd så må jeg desværre indse at tråden har udviklet sig til farce hvor vi er flere som er blevet taget godt og grundig ved næsen. Dette fortjener vi og dette fora ikke, et fora som er en inspirationskilde og hjælp for mange som har samme lidenskab SKILØB

Jimmy 21/09 2014 18:31

Sv: Canazei

Hørt!!!

Asbjørn Nissen 21/09 2014 22:09

Sv: Canazei

Hej Hyst den er på banen de Per har lagt et link. Til alpin3000. En nord sjællandsk skiklub stiftet af Gorm Borbjerg og Peter Jeppesen. Det ville være rart hvis de kom på banen i denne tråd for pt. Ved vi ikke hvad dette er men det ser mistænkeligt ud!!

Hyst 21/09 2014 22:38

Sv: Canazei

Hej Asbjoern

Du skriver nogle gode indlæg her på siden, men jeg kan ikke helt forstå det du skriver i denne omgang, måske en sættefejl?

Men hvis man foregiver at være flere personer (og laver en fiktiv samtale) så er det alså lidt mærkelig. Ikke dermed sagt at det er selveste skiklubben - det kan jo være et forvillet medlem, der har misforstået hvordan man skal udbredde viden om skiklubben.

Men det ville klæde skiklubben at komme på banen - det jeg har læst andre steder om dem har jo været tilforladelig.

Men har to identiteter "Helle" og "Per" pludselig samme ip-adresse er de nu lidt mærkelig, synes du ikke?

Og skisport.dk løfter vist lige pigefingeren, med deres indlæg.

Asbjørn Nissen 22/09 2014 00:07

Sv: Canazei

Jeg skriver netop at vi ikke ved hvad der foregår, men det ser mistænkeligt ud, og af samme grund har jeg skrevet til skiklubben( stod ikke i mit indlæg ) at jeg gerne vil have at skiklubben læser dette indlæg og tager stilling til det.
Det kan jo netop være et eller flere medlemmer der har skrevet det uden for egen vindings skyld at tiltrække flere deltagere.
PS. Jeg har i mit indlæg hverken skrevet at der foregik noget forkert eller at der ikke gjorde men at det så mistænkeligt ud.

Jeg er normalt rigtig glad for hele ideen bag skiklubber hvor man i mine øjne får en unik oplevelse som man normalt ikke kan få igennem et rejseselskab eller ved at rejse selv.

PS. Jeg ønsker ingen diskutionen på dette område blot en forklaring

Per Hansen 22/09 2014 09:37

Sv: Canazei

Vi er her begge under andet navn, og er kommet til at kende hinanden for nyligt. Det er der vel ikke noget mærkeligt ved. Derfor er jeg uden at vide det, kommet til at skrive til Helle.

Beklager. det er noget rod og uheldigt og naturligvis ikke ok. Og helt klart forstyrrende for debatten, som nu stikker i alle andre retninger.

Undskyld til skisport.dk og undskyld til dem som er blevet påvirket af dette.

Vi trækker os fra dette forum og nedlægger vores profiler.

Per

Jool 22/09 2014 10:35

Sv: Canazei

Nu er der kun humor og et lille fnis fra min side

Skisport.dk Redaktion 22/09 2014 10:50

Sv: Canazei

Til Per, Helle, Stine...
(eller hvad i rigtigt hedder jer der står bag interesserne for at øge efterspørgslen i Alpin3000 - Stine... hende må i nok også trække, er I også tilfældigvis kommet til at kende hende...)

Det er amatøragtigt, pinligt og virkelig dårlig stil at forsøge at skabe interesse og salg af rejser i noget der kaldes en skiklub, men med denne afsløring i langt højere grad lugter af, at nogle har en interesse i mange gæster/medlemmer, så dem der står bag kan tjene penge/opnå fordele for sig selv.

I må længere ud på landet med jeres søforklaring om at I er kommet til at kende hinanden herinde. Der er nogle med store interesser i Alpin300 der har haft travle med at "fuske" herinde (og oprette falske mailadresse på Yahoo)

Til alle jer andre:
- Billeder på profiler, det øger troværdigheden en smule, det er ingen garanti.
- Overvej en ekstra gang om I vil prøve kræfter med Alpin3000, vi tillader os at kalde det amatøragtigt/snyd/svindel når man laver så mange debatindlæg her på siden i et forsøg på at snyde andre med i klubben. Bliver man mon også snydt af klubben andre steder end af spøgelsesmedlemmerne her på nettet...

Mvh Skisport.dk redaktionen

- Tråd lukket hermed lukket - henvendelser kan sendes via http://www.skisport.dk/kontakt/ eller til redaktion@skisport.dk

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen