Julegaver: Bestil senest 21/12 kl. 15. Fuld returret frem til 5/1 2018

Leveringsbetingelser

Skisport.dk SkiShop - Kundeservice - Spørgsmål

Leveringsbetingelser

Almindelige vilkår og regler

Priser
Alle de oplyste priser er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne i Shoppen uden forudgående varsel.(Naturligvis ikke efter du har lavet en bestilling.)

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med PostNord eller GLS (primært ski, skistave og til enkelte erhvervsadresser). Levering sker i Danmark, Grønland, Færøerne og Norge. Aftaleindgåelse foretages på dansk.

Ordrebekræftelse
Der vises en kopi af ordrebekræftelsen i forbindelse med købets gennemførsel. Endvidere sendes ordrebekræftelsen per e-mail til den adresse kunden har opgivet i forbindelse med købet. Ordrebekræftelsen kan rekvireres igen ved henvendelse på shop@skisport.dk.

Leverings- og ekspeditionsomkostninger Danmark
Ved bestilling er omkostningerne til levering og ekspedition 55 DKK ved levering til privatadresser og 35 DKK ved levering til en erhvervs/firma adresse, eller ved levering uden omdeling (pakken skal hentes i nærmeste PostButik). Dette betales af køber. Ved bestilling for minimum 1.000 DKK leveres fragtfrit.
Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon.

Leverings- og ekspeditionsomkostninger Grønland og Færøerne
Til Grønland og Færøerne sendes bestillinger uden moms. Der tillægges porto, denne er uafhængig af vægten og er kr. 250,-. Dette gælder dog ikke vare af stort omfang, eksempelvis ski, stave, skistøvler og store rejsetasker, de vil blive sendt med skib med en leveringstid på op til en måned. Bemærk at det i vinterhalvåret  ikke er muligt at levere med skib til visse nordlige og østlige dele af Grønland.

Leverings- og ekspeditionsomkostninger Norge
Til Norge sendes bestillinger uden moms. Der tillægges porto, denne er uafhængig af vægten og er kr. 200,-.

Betaling med Dankort
Så snart vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en e-mail med ordrebekræftelse til dig. Denne e-mail vil indeholde den samlede betalingssum, samt et ordrenummer.

Ved afsendelse af varen modtager du en e-mail med link til din faktura, som du altid efterfølgende kan hente online.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Bemærk dog, at I forbindelse med julen. Er der på alle bestillinger foretaget i perioden 1/11 til 22/12 fortrydelsesret frem til 5. januar det efterfølgende år.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller her: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Det nemmeste for dig er dog at du hurtigt og indenfor 14 dage returnere varen til os, sammen med den bytteseddel som du finder link til, i den mail vi sendte til dig, da vi afsendte varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Bemærk: Fortrydelsesretten gælder ikke ski, da disse leveres med bindinger monteret, med mindre andet er skriftligt aftalt.

Bemærk: Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret (eksempelvis solcreme).

Retur og omkostninger:
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Varen sendes til følgende adresse:
 
Skisport.dk
Damvej 114
8471 Sabro

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Hvis du sender varen tilbage, skal den være i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Såfremt originalembalagen ikke medfølger, er der risiko for at varen ikke er returneret i væsentlig samme stand. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det være en fordel for ekspeditionen såfremt du vedlægger byttesedlen som du har modtaget i den mail du modtog da vi sendte din vare. Husk ved returnering at sende varerne som pakke, da det er den eneste måde hvorpå, postvæsenet kan give dig en kvittering for at du har sendt varen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis lange ski og stave. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 150 DKK. Vi tilbyder en returlabel der kan benyttes ved returnering fra Danmark. Denne koster 35,- kroner og findes i kategorien "Har du set?".

Registrering af oplysninger
Skisport.dk registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Det gøres for at kunde leverer varen til rette adresse. Oplysningerne videregives ikke, men Skisport.dk beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det. Den dataansvarlige er virksomhedens ledelse. Se derudover vores persondatapolitik

Reklamationsbehandling
Som forbruger har man 2 års reklamationsret fra varens modtagelse, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Er varen forsinket eller har varen en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Når Skisport.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Skal varen tilbagesendes til Skisport.dk, sker dette uden omkostninger for kunden på berettigede reklamationer.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Skisport.dk på mailadressen shop@skisport.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.

Kontaktoplysninger
Skisport.dk ApS
Damvej 114
8471 Sabro
E-mail: shop@skisport.dk
Tlf: 87 300 634
CVR-nr: 36 05 43 87
Etableringsår: 2014

Har du lyst til at...

Udskriv side Udskriv side

E-mail side E-mail side

Skriv en kommentar Skriv en kommentar

Abonner

Tilføj til foretrukne Tilføj til foretrukne

Brugernes mening (63 stemmer)

74% thumbs up 25% thumbs down

Hvad vil du give dette svar i bedømmelse?

Til stor hjælp
Ikke til nogen hjælp

Tak for din mening om dette spørgsmål.

Relaterede spørgsmål

Der eksisterer ingen relaterede spørgsmål.

Vedhæftede dokumenter

Der er ingen vedhæftede dokumenter.

Brug for hjælp

Tlf. 87 300 634

(Tlf. lukket / Åbner mandag kl. 8)

shop@skisport.dk
Du får svar indenfor 12 timer
» Det spørger andre mig om
  • Levering 1-2 hverdage
  • Levering fra 35,- i DK
  • Gratis levering fra 1.000,-
  • Fuld returret
  • 103 % Prisgaranti
  • Julegaver byttes til 5/1