Anmeldelse af Trysil

Opret kommentar Se kommentarer for andre destinationer her
Laura Søgaard 10/08 2018

Familieferie i Trysil
Vi overvejer en tur til Trysil i starten af 2019 (IKKE uge 5), men er helt på bar bund ang hvad vi skal gå efter.
Vi er 6 voksne og 2 børn (0+3 år), som skal afsted og vil meget gerne have en hytte, som kan huse os alle sammen - alternativt, så 2 hytter. De voksnes evner på ski variere alt mellem nybegynder og meget rutineret - og vi er MEGET interesseret i ski in/ski out.

Hvad kan anbefales, og hvad skal vi holde os fra? Hvor mange dage skal man min. booke? og igennem hvilket firma? Hvor skal vi bo, og hvad skal vi holde os fra? Andre tips/andet vi skal være opmærksom på?

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Rasmus 19/10 2017

Erfaring med Trysil i uge 13
Hej er der nogen der har gode erfaringer med at tage til Trysil sent i marts? Er sneen i god så sent på sæsonen. Det ligger jo lidt lavt.
Sidste år var vi i Hemsedal - her var sneen god helt hen i uge 16. Men det ligger også højere.
mvh Rasmus

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Hanssc 12/12 2016

Trysiltunet
Overvejer at prøve Trysil til en kort tur med tre dage på ski mellem jul og nytår. Har ikke været der før, så har ingen erfaringer med Trysil. Når jeg søger bolig, så dukker Trysiltunet op som det billigste og med 200m til lift. Simpel lille bolig og 200m til lift er fint med os, så længe at den lift man kommer til hænger sammen med resten af Trysil området. Det har ikke lykkedes mig at finde Trysiltunet på et kort, så jeg kan tjekke. Google Maps kender det ikke.Er der nogen der kan sige om den lift man når til på 200m er forbundet til resten at liftsystemet i Trysil? Evt. en der har et link til ek kort, hvor man kan se det?

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Susanne Baun 25/05 2016

hvor er det bedst at bo i Trysil
kan jeg få et hint om hvor det er bedst at bo med børn i alderen 1 og 4 år?
hvad ligger tæt på børneområdet, som er godt at bo i?

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Kasper Jørgensen 31/03 2016

støjende afterski
Skiterrænnet er fint og afvekslende, men hvis i er en børnefamilie, så lad være med at booke jer ind på Trysilfjell Apartment Hotel. Det ligger godt i forhold til skilifter og lejlighederne er fine, men desværre ligger det også midt i et heftigt afterskiområde. I Påsken 2016 oplevede vi ca. 500-1.000 tiltagende berusede personer, der festede fra ca. kl 15 til langt over midnat - hvert døgn. Der var høj musik non-stop fra udendørs musikanlæg i Roskildefestival-størrelse. Bass-boostere fik nærmest gardinerne til at blafre og da støjen var lavfrekvent, hjalp det ikke at forsøge at sove med ørepropper. Vi var også ude for en fuld mand, der forsøgte at trænge ind i lejligheden, idet han var overbevist om, at han boede der. Vagtpersonale og politi var massivt til stede i området, så det var ikke specielt utrygt. Men altså lige festligt nok.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jesper Bitsch-lavridsen 11/01 2016

Trysil lever ikke op til sit ry
Trysil er absolut et af de bedste steder i Norden, men madkultur, skiområdets størrelse og prisniveauet gør at det får en karakter der ligger under middel. Begynder og børnevenlighed er i topklasse, specielt hvis man bor på Radisson Blu. Trysilguidene leverer skiundervisning i topklasse, men det kan ikke løfte en ferie alene. Vælg det hvis i er nye på ski eller har fokus på børnene.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Cedric 25/07 2011

Trysil om sommeren
hej

Jeg skal til Trysil næste uge (uge 31) med min kæreste og vores 6 børn ... (den glade moderne familie). Hvad kan man gøre i Trysil om sommer? Hvis det er godt vejr? Hvis det er mindre godt vejr? Hvis det sner?
Jeg glæder mig til jeres kommentarer.

Cedric

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Henrik Numelin 27/12 2010

Ski og indkøb
Hej

Nogle af jer som kan give tips på butik e.l. hvor man kan købe langrendsski i Trysil Sentrum eller i nærheden? Kunne også godt være i en by ml. Oslo og Trysil. Ønsker også tips på "billigt" indkøbssted i Trysil Sentrum

Hejsa
Henrik

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Se profilen for Niclas
Niclas 13/11 2008

Nordens Bedste
Som overskiften siger, så kan det gøres så kort.
Trysil er Nordens bedste ski område.
Der er piste for en hver smag og massere af muligheder for skiløb i ny præpareret sne.
Hytterne ligger så man kan køre til liften uden at skulle stage (specielt meget!)

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Tomuz 17/03 2008

Om igen Mette
... arh Mette, noget sort/hvid holdning...!
Du lyder lidt sippet.
Der er 4-5 store 4-sæders stolelifte. Hvis du vil helt på toppen hvor det, som alle steder, blæser meget - ja så er det en lidt udholdende affair. Det er det mange steder.
Hvis du ikke kunne finde nogle stolelifte har du et særiøst problem! Prøv en øjnlæge eller måske skru lidt ned for morgenbitteren. hæhæ.
Du må prøve Østrig eller Frankrig næste gang...

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Mette 10/03 2008

Gode pister - dårlige lifte
Havde en god tur til Trysil her i 2008. Havde virkelig glædet mig, og set frem til et stort område. Pistene var da også gode, men hvor bliver man dog skuffede når man ser det liftsystem de har. Hver gang man skulle op, var chancen for en slæbe lift meget stor, selv om af røde og sorte bakke (eller ved siden af)! Synes simpelthed det er for dårligt at så stort et sted, ikke har fået nogle stolelifte, sådan at man ikke skal stå i kø ved de få stolelifte der er. Derudover, er mange af deres lifte godt op i årene, og de har en 2-pers. stolelift, som er så elendig at det jeg var bange for den sku falde ned.
ØV ØV.. troede det var et moderene område. Men man bliver skuffede over dette!

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Se profilen for SoerenP
SoerenP 30/07 2007

Kæmpe..
.. og jeg har været på nogle store skisportssteder men Trysil må siges at være et godt bud på en konkurrent til alperne.. Der er noget for enhver smag, køretiden er relativt kort, og nedfarterne er varierene af sværhedsgrad. Dog skal det siges at der på overskyede dage er lukket på mange af de "fede" nedfarter helt fra toppen. Aftenkøring i hoppark er fantastisk og destinationens skilærere og personale på cafeer er hurtigtarbejdende. Helt klart en anbefaling herfra om dette sted. Negativt skal det siges af gode og dårlige skiløbere ikke ender samme sted.. Men det er ofte prisen for lange vekslende nedfarter på udfordrende sorte pister. Kanont sted. Skal helt sikkert derop igen næste år

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Joan Sandholdt 25/02 2007

Trysil er perfekt til familier
Hejsa..

Jeg vil gerne lige tilføje lidt til debatten om hvorvidt Trysil er godt eller dårligt..

Vi er en familie der har været i trysil mange gange, og vi mener det er det ultimative sted for familier..
Vi har boet et enkelt år i Fägeråsen, og ellers i Storsten hytteområdet, hvilket er klart det bedste af de 2. Vi har hvert år lejet forskellige hytter, alle skønne og max 200 m fra pisterne. Vi har aldrig haft problemer med kø ved lifterne (har ikke været der i uge 7-8). Det er dyrt at spise ude, så vi medbringer altid alt med hjemmefra. Dog kan fondue på Knettsetra anbefales.. Det bedste ved Trysil er ski-ind-ski-ud princippet. Meget skønt, når man har helt små børn med! Det gør det dejligt nemt at "bytte rundt", når man, som vi, altid må have en hjemme ved de små, som endnu ikke kan komme på ski. Her er de bedste skiskoler, masser af aktiviteter for især børn, men også voksne og familier. Rigtig gode pister med udfordring til alle, øvede som begyndere. Afterski er der ikke ret meget af, men i vores bog burde det heller ikke være aktuelt, når man er afsted som familie.. Det kan godt være det koster lidt mere end andre steder, men det er også bare nemt - ingen bus eller bil.. Bare ski!

Kort sagt er det som at komme hjem, når vi skal til Trysil.. Trygt og rart!

Glade skihilsner
Fam. Sandholdt

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jakob Nielsen 04/02 2007

Hvad kan jeg forvente?
Jeg står i den heldige situation at jeg skal med familien til Trysil i uge 8. Der er mange forskellige meninger om stedet, både positive og negative, men jeg kunne godt tænke mig en melding fra nogen der har været der denne vinter.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan forvente af Trysil? - Er skiløbet i top, er der nogen områder der generelt er bedre end andre og hvordan er restaurenter mm.

På forhånd tak!

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Kasper 23/04 2006

Trysil er ikke så dårligt som rygtet siger
Hej

Jeg synes at Trysil bliver gjort dårligere rygtemæssigt end det er retfærdigt. Godt nok er stedet blevet alt for dyrt og har ikke fornyet sig i mange år, men naturen er stadigvæk fantastisk. Problemerne omkring liftkøer er heller ikke større her end andre steder i Norge - vil man undgå dem, må man jo tage til Østrig.

Kasper

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Steffen 12/03 2006

Trysil - en god oplevelse på trods.
Godt skiløb. Velpreparerede løyper. Uforglemmelig aftenski (ikke afterski). Løype 30 i særklasse. Godt begynderområde med god skiskole både for børn og voksne.
MEN: Fornærmende dyrt at spise og drikke. Kvalitet og betjening i bedste fald på det jævne. Med andre ord: Tag mad og drikkevarer med hjemmefra.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Peter 12/03 2006

Trysil er ganske godt
Har lige været i Trysil her i uge 10 og der var en meget fin oplevelse.
Vi var omkring 40 mand afsted og boede i storstens hytteområde med 100 m til pisten og 150 m mellem hytterne.
Det er et ok område, hvor man kan få sin lyst styret øvet eller begynder, men som det er andre steder i Norge er pisterne ikke så lange.
Vi havde sol fra en skyfri himmel hele ugen og 10-15 minus og der var fint med sne.
Har de senere år været i Hemsedal og Trysil er klart at foretrække da der er mere sort og fint samlingssted ved børneområdet.

Alt i alt en meget fin oplevelse i Trysil.

Så kom bare afsted med familien det er vær at prøve.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jesper 29/01 2006

Super
Trysil er et super-familiested.
For de øvede er der Høgegga, med masser af sorte nedfarter og for begyndere er der fageråsen fuldt med grønne, meget lette bakker.
Hvis man bor ved Fageråsen høyfjellssenter og man har en nogle begyndere, men selv er øvet tager det 15 min ned til høgegga, hvis man giver den fuld skrue ned af bakke 36.
Sneen er noget af det bedste i Europa og pisterne er præpererede hver morgen. (De sorte bliver opkørt efter middag :-( )

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Philip Rasmussen 20/12 2005

Trysil for lidt mere erfarne.
Jeg har været i trysil en gang og skal nu til at derop igen. Det er et meget familie orienteret område og ikke så meget for den alpine løber i bakkerne, bakkerne er lidt korte og liftene ikke så hurtige. Trysil og imidlertid et perfekt sted hvis man gerne vil lære at køre på rails fx.

De har et af nordens største funparker( Jeg føler at det er den bedste jeg har været i).

Desuden er nordmænd nemme at snakke med i forhold til de fleste sydlændinge. Jeg står og skal derop igen her lillejuleaften :) . Trysil er et godt familie område og for en der gerne vil "hygge køre" eller ud og race lidt off-pist fx. Så det er ikke et sted for en, hvis man er til de lange ture og sol.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Den Let øvede 17/11 2005

Trysil, det perfekte familiested!
Ja, meningerne er jo mange herinde og dybest set er alle betragtninger vel rigtige, det afhænger nok af de forventninger man har til sit skiløb.

Personligt må jeg dog sige, at jeg finder trysil som det perfekte sted, hvis man skal afsted på en familietur, hvor der er en kombination af både børn og voksne; nybegyndere og øvede!

Pisterne er gode og varierede, og der er sværhedsgrader til alle, også den øvede skiløber.
Som nybegynder er du også i gode hænder, hos de meget venlige skiinstruktører og vil man hellere lære det på egen hånd, er der masser af små pister hvor man kan lære den "svære" kunst at blive stående på benene, uden at blive forstyret af ret mange andre.
Så snart man har lært at styre skiene, kan man sagtens tage lidt højere op på fjeldet og benytte sig af de noget længere (blå) pister, og her får man hurtigt styr på skiene, fordi man får en lidt længere afstand at øve på. Dette kan klart anbefales.

Trysil er hyggelig for familien, og man skal ikke være specielt bekymret for de mindste, da der er god plads på pisterne, og folk er gode til at tage hensyn.
Ligeledes kan alle tage på toppen af fjeldet, da der er gode muligheder for at kome ned igen også for nybegynderne.

Endelig er det helt fantastisk, at man kan løbe direkte fra hoveddøren i sin hytte og ud på pisterne og det samme gør sig gældende når man skal hjem igen.

Trysil er bare familiestedet nr. 1, men selvfølgelig får man ikke den samme skønne natur som i fx alperne, og stejlheden på pisterne er heller ikke den samme som i Østrig og Frankrig, men det skal de jo heller ikke være hvis man er afsted på en hyggetyr med familien :-)

Alt i alt er det et kanon sted for børnefamilien, og jeg vender troligt tilbage til Trysil igen til februar

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Maiken 29/10 2005

Trysil er .... benene op og kobl af
Trysil er mest til "sådan nogen som os".

Vi er egentlig ikke "rigtige" skiløbere. Vi tager afsted for at hytte-hygge med pandekager, irish coffee og ludo-spil, og nogle timer hver dag tuller vi rundt på løjperne. Og forholdene er velordnede i Trysil!

Indkøb i Turistcentret er mega-dyrt, så kør ned til byen for at handle. Det er tit halv pris og nogen gange endnu billigere. (Fra DK medbringes alle de vigtige ting: cigaretter, rødvin, spiritus og øl.)

Jeg håber, at nogen kan bruge min vurdering.

MVH Maiken

P.S. Vi havde engang en erfaren, fortrækker-Østrig skiløber med til Norge, og han HADEDE det. Han kedede sig HELE tiden; morgen, middag, aften og nat. Det var faktisk ret synd... for os alle sammen :o)

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Vivian Pedersen 01/10 2005

Trysil
Hejsa Miky
Ta du til Trysil med ungerne, de vil elske det. Undervisningen er i top, altid søde og venlige lærer. man kan leje hytter hos private, så bliver det ikke så dyrt, det gør vi altid, og handler hjemmefra eller i sverige på vej op. Lad dig ikke påvirke af alle de negative kommentar, der er for fedt i TRYSIL

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Rita 26/09 2005

Trysil er ikke dårlig, men heller ikke godt
Hejsa allesammen

Min mening er lidt at Trysil tidligere har været meget godt men er begyndt at blive overhalet af mange andre destinationer i specielt Østrig. Jeg mener at køerne ved liftene er for lange og at serviceniveauet generelt ikke er speciel godt. Har hørt at et stort svenske selskab har overtaget det meste af hytterne og liftsystemet, hvilket skulle være årsagen til at de er blevet så dyre men da jeg synes det er en udvikling der har været i flere år er jeg ikke sikker på om de er årsagen. Vi har tidligere i min familie været store tilhængere af Trysil både sommer og vinter, men har fundet andre destinationer som vi synes overskygger Trysil betydeligt. Jeg tænker dog stadigvæk tilbage på gamle dage, hvor vi virkelig havde nogle gode ture dertil.

De kærligste hilsner fra Rita

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Miky 19/09 2005

Søger anbefaling
Nu har jeg læst alle disse indlæg og kan se at der er stor uenighed. Jeg skal til at planlægge min skiferie og vil gerne hører andres råd om trysil. Det er første gang vi skal på ski med 2 børn på 6 og 8 år. Vi selv er 27 år. Jeg har hørt at der skulle være gode skiinstruktører til børn og alt hvad vi har læst om trysil lyder for os det perfekte sted at tage hen med børn som kun har prøvet ski på skianlæget i søhøjlandet.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jens3848 18/09 2005

Trysil er perfekt
Til Jette og andre der er negative omkring Trysil

Jette skriver at efter at have prøvet forskellige destinationer i Østrig kunne hun aldrig mere tænke sig Trysil igen.

Det er synd for dig syntes jeg. Trysil er i sammenligning med Østrig og Frankrig langt bedre - og hvorfor så det?

Vi har været i alle tre lande. I Skandinavien vises der først og fremmest mere hensyn til alle, specielt børn og nybegyndere. I Frankrig er det egositernes område. Her vises overhovedet ingen hensyn, og ens børn er hele tiden i farezonen, selv på de blå og grønne pister. Der hamres igennem at idioter der bruger de grønne og blå pister som "transit" pister. Det sker aldrig i Norge eller Sverige.
Østrig er meget smukt og relativt billigt. Indrømmet. Desværre er der meget stejlt (selv om pisterne er brede) og det er skidt for seniorer, børn og nybegyndere. Det hjælper ikke meget at en piste er bred hvis den samtidig er stejl. Men rejsebureauerne og Østrig definerer en piste som blå, bare den er bred nok. Så er i på familietur eller begynder så hold jer langt væk fra Østrig og Frankrig.
Trysil er hyggelig, der er topservice til børn og alle i øvrigt. Her kan familien stå på ski hele dagen fordi der er så mange blå og grønne pister som dækker hele området. Perfekt til en picnictur.
Der er dog også mange sorte og røde til de der ønsker det.

Eneste ulempe ved Norge er prisniveauet. Indrømmet. Men her har vi altså haft mange ferier på et lavbudget hvis man er bare en lille smule praktisk.

PS en anden potentiel ulempe ved Norge er afteski - det er vist stort set ikke ekisisterende i Norge = dejlig fred.
Så er du til afterski hele natten er Frankrig og Østrig nok bedst.
God skiferie
Jens


Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Søren Lund Nicolaisen 09/09 2005

Trysil er perfekt
Hej alle

Min første tanke når jeg læser folk`s beklagelser omkring Trysil er. Mon de har været der ? eller er det bare en joke. Nu har jeg 11 år i træk været på familieferie i Trysil i uge 10. Derudover har jeg i lige så mange år været i alperne 1-2 gange pr. år
Jeg har Bla. besøgt Alpe`dhuez, Val thorens, Avoriaz, Tignes, val d`isere, Samnaun, st. johann(tyrol), Wagrain, Ischgl, Anneberg, Livigno. Alle gode steder som jeg sagtens kunne finde på at besøge igen.
Men når tankerne falder på Trysil er der noget som rykker i mig. Nogle skriver at lifterne er nedslidte, (måske sammenligner de sig med sig selv). Der er kommet 3 nye 6-stollifter indenfor de sidste 5 år. og flere er på vej iflg. Trysil.Com. Andre mener at anlægget ikke har nogle sammenhæng, og at den tage en time at komme fra turistcentret til fageråsen. (Det fortæller hvis mere om deres skiløb), hvis man tager lift w,p,i i nævnte rækkefølge tager det 25 min. og vil man retur, tager man bare lift k og står på ski resten af vejen. Dejlig tur. Med hensyn til kø vil der alle steder være i kø i skolernes ferie, også i alperne. jeg har selv stået i kø i over en time i Frankrig i uge 6. Trysil er dejligt, men ligger desværre i et land hvor det er dyrt at leve. Til jer der er i tvilv om Trysil kvaliteter. Prøv det, i vil ikke blive skuffet. Vi ses

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Susanne Bloch 07/09 2005

Trysil=dårligt
Hejsa

Sjov diskution, som jeg gerne vil bidrage til. Jeg har som mange af jer andre oplevet, at Trysil (ligesom mange andre steder i Norge) er blevet gradvis dårligere år efter år samtidig med, at priserne er steget kraftigt. Vi rejser aldrig mere til hverken Norge eller Sverige, men har fundet et par gode steder i Østrig (Lofer og St. Johann).

Mange hilsner fra Susanne

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jette 07/09 2005

Trysil er fortid
Hej

Jeg kan se, at der er "lidt" uenighed om Trysil' kvaliteter. Jeg var indtil for nylig også forholdsvis tilfreds med Trysil, men jeg havde heller ikke prøvet andet, så mit sammenligningsgrundlag var dårligt. Jeg var dog blevet lidt træt af de forsatte store prisstigninger, de alt for lange køer, og nogle andre småting, så derfor valgte jeg at prøve at rejse til Østrig. En del af de rejsebureauer jeg talte med kunne desuden også genkende mine oplevelser i Trysil. Nu har jeg prøvet at rejse til Saalbach, Wagrain og St. Johann og kunne aldrig finde på at vende tilbage til Trysil eller for den sags skyld til Norge. Min påstand er derfor, at dem der stadigvæk er meget forelsket i Trysil er det af samme årsag som jeg var: De har ikke rigtig prøvet andet og specielt ikke Østrig! Så jeg vil da anbefale nogle af jer Trysil-fan at åbne øjene lidt og prøve noget andet, det belønner sig.

Håber mit indlæg bringer lidt dybde i diskutionen.

Jette

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Vivian Pedersen 17/08 2005

Trysil

Trysil er bare kanon, der er noget for alle.Vi er flere familier der er deroppe hvert år i uge 6 og 7 og vi kan godt komme til alle steder, uden at skulle vente længe. Det koster lidt i Norge, men ta med hjemmefra hvad i skal bruge. Længe leve familieferie og hygge.Nu er der kun et lille halvt år til vi skal afsted igen igen................JUHU

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jens3848 11/08 2005

Trysil er bare godt
John Senne skriver at Trysil er dyr og præget af lange køer. Jeg er helt uenig.

Trysil er et usædvanligt smukt skiterræn, tæt på byen og floden. Herlig natur, også egnet for andet end skiløb i øvrigt.

Også herlig fri for larmende afterski. Er man afsted med familie eller gode venner - og mere interesserer sig for skiløb end drukfester, er Trysil perfekt.

Har været afsted mange år, og aldrig nogen sinde oplevet lange køer ved lifterne?

Trysil er Skandinaviens bedste skiterræn.

PS Har også været i Frankrig og Østrig. Her er primært plat afterski og utrolig meget larm. Ikke egnet for familier med børn/ bedsteforældre/ venner

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

John Senne 05/08 2005

Trysil er dårligt og meget dyrt!
Hejsa

Jeg står overfor at planlægge min skiferie til næste år og vil lige give et råd til jer andre med på vejen. Trysil er blevet utrolig dyrt, der er altid køer ved liftene og er efterhånden uegnet for alle andre end showboardere. Jeg har været på ca. 20 destinationer igennem årene og mange af dem har været mindre steder. Trysil er dog uden sammenligning den dårligste efterfulgt af Hemsedal, Åre og Hundfjellet.

Dette er bare mine erfaringer :o)

Skihilsner fra John

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Thomas Reimann 07/02 2005

Vildt i Trysil
Trysil må være Nordens bedste skisportssted. Der er udfordringer til både øvede- og nybegynder på ski eller board.

Gode skiinstruktører, et godt udbyggede liftsystem og gode pister. De fleste lejligheder ligger i komfortable afstand til pisterne, mange med ski in and out. Trysil er også meget børne venligt, med et væld af aktiviteter for de mindste.

Jeg kan kun anbefale rejsen til Trysil det bliver en skioplevelse man sent vil glemme. Jeg og min familie har i hvert fald ikke været der for sidste gang.

Hvis man skal sige noget negativt så er priserne i Norge generalt lidt højer end vi er vant til i Danmark, men hvis man ikke vil betale kan man jo selv medtage maden og lave det i en af de luksus hytter man kan leje sig til.

Dem der synes at Trysil er dyr og dårlig..så bliv endelig væk så der mere plads til mig og de mange andre der har taget Trysil til sig.

Ha en god ski dag

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Mads Christian Damgaard Christensen 24/01 2005

Trysil er jo det bedste hvorfor denne kritik
Trysil er simplethen bare det bedste for dem der sagde trysil er flat så må de da bare se at lærer at se.. sort 75 en af de stejleste bakker i norden.. såhh.. men i hvert fald skide godt sted for begyndere letøvede og selvfølgelig skal man da ikke tage på hotel når man skal afsted så er det da klart det ingen kultur er! men nej trysil er ikke stedet for dem der skal køre på bræt uden at kunne finde ud af det.. ! Venlig Hilsen en trofast trysil gænger

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jan K 11/01 2005

Trysil for rikfolk og røvere.....
Rik skal man være, men folkelig og glad. Her finner du i stort set alt du kan bejære for en litt snobbete skifamilie eller turist. At det koster penge er dessverre noe de har lært sig i trysil. Men det er fint og en god service alle steder. De dansker som rejser hit og beklager sig over priser og anden elendighet burde rejse til snåle og kjedelige Svensker. Der blir de tatt i mot med takkhånd. Jeg og min Famileie har vært fast inventar i Trysil i Mange år. OK, det koster litt men moro det har vi. Her finnes mange fine butikker og mye fint å se og opleve.
Rejser en til Trysil er det fordi en kan like kaldt vær og gode skiforhold. En liten snøorkan er jo kun til å hygge sig med. Er du Norsk hvet vi å ta vare på os selv. Er du dansk så bli hjemme om du er redd for kulde og en liten snøstorm. Jeg og min famiele leier en hytte en weekend eller ene uke av gangen. Selvfølgelig skal bilen og sjåføren kunne kjøre bil på vinterføre, eller er det jo ikke noe morsomt. Og kommer du fra Danmark, så vær smart nok til å fylle frostvæske på radiatoren før du rejser hjemmefra. Bruk lue på hodet og se dig for i løypene. La dine barn kjøre i Barnehagen og ta madammen/fruen/dama/elskerinnen/madrassen/teppet med på hyggetur i bakken. Det kan bli mye moro der, også når du kommer hjem etter en slitsom dag i bakken. Lei utstyr i bakken og bruk minimalt med tid på for my tøj, du blir varm nok alikevel. Den beste tid i Trysil er de to første uker i Desember og hele Januar. Det ER kaldt i slutten av Januar og det meste av Februar. Har du Leiet hytte sammen med venner, kan du også koble motorvarmern fra bilen til hytta så bilen er lett å starte om morgenen. Lag mat i Hytta, det er hyggelig. Kjøp bare en frossen Pizza og varm den i Ovnen. Er uhellet ute så meld fra til nærmeste funktionær, og si hvor du kommer fra hvem du er og hvem som er skadet, og hvilken hytte/leilighet du bor i. Hyg dig i Trysil og pass godt på deg selv. Vi sees i bakken...

God Tur.
Venlig Hilsen
Jan K
"Iceman"

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Alexander Vissing 09/12 2004

Trysil er fint nok...
Jeg er en meget efaren skiløber og var i Trysil i 2001 og 2002.

I 2001 boede vi i Fageråsen og det skal man virkelig undgå medmindre man er helt nybegynner.
Der er næsten kun T-lifter og alt får mange grønne bakker.

I 2002 boede vi så ved Turistcenteret og der er der noget valuta for pengene...
Dejlige afvekslene løjper, dejlige stollifte og kort vej hen til det dejlige (og sorte) Høggega område...
Off-pisterne er ok men ikke noget særligt...

Mit råd: Bo ved turistcenteret...

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Jens Stollig 12/02 2004

Trysil på godt og ondt
Vi har været på skiferie sammen med gode venner de sidste 5 år i Norge på 5 forskellige destinationer. I år ville vi så prøve det største sted i Norge. Det blev en oplevelse med både plusser og minusser :

Plusserne :
- Gode veje fra Oslo. 3 - 4 timers kørsel afhængig af pauser og vejrforhold.
- Pæne indkøbsmuligheder inden for 10 KM sammlignet med andre destinationer i Norge. Også en del butikker i gå afstand fra hytterne.
- Mulighed for at leje hytter som er i Spytte afstand fra Løjperne.
- Alsidige løjper hvis man vurderer området samlet. Specielt ved turistcentret.
- Der går busser fra og til de forskellige områder.


Minusserne :

- Alt for mange Ankerlifter.
- De forskellige områder hænger for dårligt sammen. Hvis man bor i Fageråsen og man skal retur fra Turistcentret skal man min. beregne 30. Hvis man har mindre børn med, kan det snildt tage 1 time. Så hvis man har mindre børn med så tag bussen.
- Fageråsen/høyfjellcentret bliver for kedeligt for børnene når har stået et par dage. Der er godt nok nogle gode røde bakker på toppen, men der blæser der ofte en mindre orkan. På turistcentret er der nogle fine blå og røde løjper som også ligger under trægrænsen.
- Hytterne er i bedste fald hæderligt udstyret.

Tager vi til Trysil igen? Måske, dog ikke til Fageråsen/Høyfjellcentret. Der er for koldt og kedeligt.


Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Pernille Bødskov 05/02 2004

Hej Trysil
Jeg har bor i norge som helt ung, og det var deligt at oplever hvorfor Norge er et dejlig land.
ved alle skilift bliv vi mødet med et smile og en hjælpen hånd hvis der var bruge for det.Vi var mange 16 hvor de 8 er børn. vi bor i en stor hytte lidt for langt væk fra skibakken små ben bliv meget træt efter skiløbe.jeg har som sagt bo i det her dejlig land og derfor er jeg nok meget forudsiden jeg elsker jo landt, og jeg forstå noske og kan bytte ord fra dansk til noske så jeg kan forstås, og bliv det.
skileje til så mange er hårdt for alle jer der lej ud og os der skal leje,derfor bestillet vi hjemmmefra, så det skulle bliv letter for alle, men nej det er ikke sådan, i bliv nød til at hjælpe meget mere for hvis man brug 37 i nomal sko skal man vel ikke ha nr 39½ i støvle? jeg bytte sko 4 gang og der var ikke nogel der passe, det skal sige at jeg pænt på ski jeg kan køre på alm sort løper nomalt, i år var det mest om at holde fødden i ro i skoen, jeg var ikke den enste, vi har været atsted før i Geilo der var der mere hjem, med børnes sko og ski, det skal være i orden, skoen skal sidde så de passer, det skal sige at 3 gang jeg kom der var jeg ved at være kendt og fik rågivenig og vejleden, den skal være der før.
det jeg fik stå på ski var meget dejligt, der skildening så det er let at find rundt, og altid en til at spørre ved liften. tak for alle de i mødekom smil vi fik.
Pernille

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Søren Skov Pedersen 18/01 2004

Første & sidste gang...
Ja jeg skal da ikke lyde alt for skuffet men Trysil er bare ikke pengene værd.
Jeg syntes det er for fladt og der er for mange glide stykker, det skal så lige nævnes at jeg står på "bræt" ( Snowboard.)
Det eneste der er godt ved Fjeldet er Parken som er totalt i orden hvis man ellers er til sådan noget.
Det skal nævnes at det er et fint sted for begyndere og famillier men for folk der søger rigtig ski løb og ski kultur er det bare ikke stedet, der mangler simpelthen sjæl og højdemeter.
Priserne er helt i top og varene er helt i bund du skla huske og have den store tegne bog med i lommen hvis du vælger at tage til Trysil.
P.S. TAX FREE på færgen er ca. 40% dyre end Netto i Danmark, så handel hjemme fra når det gælder øl og vand, samt almindelige mad.


---> Søren S Pedersen

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Annette Liljendal 06/08 2002

Så har vi prøvet det også
Så har vi prøvet det også...dette skisportsted som alle snakker om, som skulle være så fantastisk.
Bevares det er nogle dejlige pister, men bor du i Fageråsen så beregn min. 30 min i lift for at komme over på den "rigtige" side ligeså når du skal tilbage
Vi synes at hytterne og liftene i Trysil er nedslidt og priserne ekstrem dyre.
Da vi desuden havde et uheld med den yngste og en brækket ankel kan vi give det råd: at sørg for at have sygesikringsbeviset samt 100,- Nkr. med når i kører ud på ski. Sker der et uheld bliver man proppet ind i en taxa - og de 5-6 km til lægecentret koster min. 90,- Nkr. og har man ingen sygesikringsbevis med koster en brækket ankel 250,- Nkr. (Det bliver refunderet af sygesikringen hjemme også taxaen) Og der bliver ikke givet besked til forældrene selv om man spørger om hvor den tilskadekommen bliver kørt hen - det er ens eget problem. Nej tak - vi vender tilbage til Sverige også selvom den "brækkede ankel" fik en tur på snescooter som trøst - gratis, hvad vi synes var flot. Men Trysil kommer vi ikke tilbage til

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Niels Mikkel Johansen 06/02 2001

Her trives familien
Trysil må siges at være idelle for famillien med børn. Skibørnehaven har sit eget område hvor børnene i trygge og rare omgivelser lære at lege sig til at stå på ski her er ingen træklifte til børne, men derimod et transportbånd som fragter børnene op. Skilærene i børnehaven er meget børneglade hvilket bevirker at børnene kan lide at komme der.
For forældrene er der rig mulighed for at få afprøvet deres skiløb for løjper er der nok af og i alle sværhedkategorier, hvor nogle af de røde nok burde have været blå, men det er jo en skønssag.
Hvis man bor i Trysilhytte område og start sit skiløb ved centeret er det en fordel at holde sig til den del der går over mod de sort løjper for her er der fine løjper selv om eftermiddagen.
Det største minus ved området er de mange ankerlifte, de er træls.
Det støste plus er at man bor i sin egen hytte ud til ski området.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej

Klaus Grundahl 15/01 2001

"Familie" Trysil
Trysil er bare stedet for hele familien. Dette såvel begyndere som øvede. Området er utrolig rart at færdes i, specielt kan ture på tværs gennem skovløjper anbefales. Denne tur kræver dog, at man er let øvet, da der forekommer både blå, røde og sorte løjper på denne tur. Turen kan dog løbes via blå løjpe hele vejen.

Også i Norge kan solen skinne - men husk altid pandebånd - alternativt "BZ"-hue, da vinden nogle dage "bider" !!

Natteliv - det er for det meste i hytterne dette foregår, men tag endelig ud at spise en enkelt aften. Maden er fortrinlig og priserne er stort set de samme som i Danmark.

HUSK !! Skal du bo i Fageråsen, så medbring snekæder til turen op ad bjerget !! --- og så sørg lige for at have ca. 20,- norske kroner i mønt klar til betaling af vejafgift gennem Oslo.

K. Gru.

Er denne kommentar til nogen hjælp?
Ja Nej