Rejseforum - Skiudstyr - Debat: Voksning af snowboard

<< Forrige: K2 Snowboard gearNæste: "stelnummer" på ski >>

Voksning af snowboard - skrevet den 13/2 2010 - 10:49
Søren
Hej jeg ville høre hvad for noget voks jeg skal bruge til mit Snowboard, jeg skal til åre i uge 11, og det er et helt nyt board.
Håber i kan hjælpe.

Mvh Søren

Voksning af snowboard - skrevet den 1/3 2010 - 21:42

Mads
Hej Søren.

Jeg hved ikke så meget om det men kan sige at grundvoks er godt nok til de fleste, evt. lidt hårdere voks til koldere temperaturer. Som du kan støde på i sverige. Det er hvad jeg selv bruger af voks.

Mvh Mads.

Voksning af snowboard - skrevet den 2/3 2010 - 00:56
Ivan Rafn
Du kan fint bare bruge universalvoks, også kaldet træningsvoks.

Er det meget koldt (< -15 gr.), eller kører du på morgenfrosne pister, hvor voksen hurtigt bliver revet af, kan du bruge noget koldvoks.

Eller hvis du vil gå hele vejen:
"New Skis needs 5 to 6 layers of Base Prep followed by 2 to 3 layers of HS-30 Red, 2 to 3 layers of HS-20 Blue and a few layers of HS-10 Green - add the wax of the day and go skiing"
Du skraber, selvfølgelig, mellem hvert lag :0) (http://www.skifastwax.com/instructions.html)

<< Forrige: K2 Snowboard gearNæste: "stelnummer" på ski >>

Til forsiden af "Skiudstyr"

Populære sider på Skisport.dk netop nu!

SkiShoppen - restsalg
Find skirejser og restpladser
Grupperejser
Køb & Salg
Lande

Tilmeld nyhedsbrev og vind lækkert skisæt

Få gratis nyhedsbrev med tips og tricks, artikler og tilbud - tilmeld dig nu og deltag i konkurrencen om et lækkert skisæt fra SkiShoppen!

Tilmeld nyhedsbrev og vind

Populært i Skishoppen
Til toppen Til toppen Tilføj siden til dine favoritter Bogmærk! Tip en ven om denne side Tip en ven Tilmeld dig vores nyhedsbrev om skirejser og skiferie med spændende nyheder, artikler, tilbud, nyttige tips Nyhedsbrev Bookmark and Share