Rejseforum - Skiudstyr - Debat: skikøb
|

|
| skikøb - skrevet den 29/2 2008 - 18:15 |
| x
|
Hvilken type ski og længde er bedst til en rutineret kvinde, som løber både på og udenfor pisterne ? Har løbet på carvingski gennem 12 år og er til alle slags pister. Er i god fysisk form, har god teknik, er spinkel, 39 år og 163 cm høj
|
|
| skikøb - skrevet den 3/3 2008 - 11:45 |
 Dage på ski: 7 GrooK
|
12 år så har du jo været med fra starten af :) Du kan overveje en kvindeski, men så skal du nok gå efter toppen af serien for at få fuldt udbytte. Jeg ved at Völkl Attiva Fuego skulle være god.. Den ville nok være fin til dig i 154cm hvis ikke du tør tage 161 :)
|
| Min side: www.skisport.dk/minside/GrooK | |
| skikøb - skrevet den 3/3 2008 - 12:29 |
| x
|
Hej Kasper
Tak for dit svar. Ja, jeg nåede lige 2 skiferier som nybegynder på slalomski som var 180 cm lange ( det skulle de jo være dengang ) inden miraklet carving kom ................ :0
Du skriver om jeg tør tage 161 - men hvad er forskellen på hvilken længde jeg tager ? Har lige prøvet K2 burning luv 160 og den var god, men ikke helt super. Tung i det... Hvilken type er den ski du foreslår ?
|
|
| skikøb - skrevet den 4/3 2008 - 00:14 |
 Dage på ski: 7 GrooK
|
Völkls Fuego er en meget allround ski, den minder lidt om deres tigershark, som er deres nye all-mountain carver til det blå segment.. Den er lettere end herreskiene, men sikkert stadig lidt tung i det.. 161 giver mere stabilitet og mere udfordring da den kræver flere kræfter for at dreje. 154 vil nok egentlig passe dig bedre.. Især når du synes at den K2 i 160 var lidt tung og måske endda lidt klodset?
som völkl selv skriver om fuego:
"Fuego is the Spanish word for fire, and this ski is hot. It shares its shape with the Tigershark 10 Foot, but with a women's core, lower tip profile, and the Attiva Motion system. For good-skiing women who want to hit the groomers hard, the Fuego will be the choice." - volkl.com
|
| Min side: www.skisport.dk/minside/GrooK | |
| skikøb - skrevet den 5/3 2008 - 10:33 |
| x
|
1000 tak for dit svar. Det lyder som om, det er en ski for mig :-)
|
 |
| Til forsiden af "Skiudstyr"
|
|
Accezzi Håndvarmer, 10 par Pris: 80,- SPAR 40,- |
Accezzi sko- og støvlevarmer Pris: 149,- SPAR 70,- |
Demon Matrix skigoggle Pris: 379,- |
Accezzi Dobbelt skitaske med hjul (trolley) Pris: 449,- SPAR 150,- |
Bliss ARG Rygskjold, vest Pris: 950,- |
Find skitøj i SkiShoppen ››
|