Lotte 21/06 2016 00:55

Hej.

Jeg er 20 år gammel, og ønsker at være skiguide i sæsonen 16/17, men er i tvivl om hvilket selvskab der har bedste arbejdsvilkår. Jeg står mellem selvskaberne SkiGroup, Thinggaard, SlopeTrotter og Nortlander, da jeg her passer aldersmæssigt. Jeg oplever dog stor forskel på fordele og ulemper, hos de forskellige selvskaber, når det gælder løn, liftkort, skiudstyr og ellers generelle arbejdsvilkår. Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har erfaring som guide hos disse selvskaber? Vil dog også gerne høre fra folk, som har gode råd, til en forhåbentlig kommende skiguide.

Håber i vil tage jer tid til, at besvare min henvendelse :-)

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Mathias 13/09 2017 19:48

Sv: Skiguide

Jeg kan kun give Karen ret. Slopetrotter er det absolut fedeste selskab at være guide for, de behandler deres guider vildt godt, og du har meget frihed under ansvar hvilket betyder virkeligt meget når man er ude på destinationen.
Dog er northlander, danski og slopetrotter nu slået sammen så kursus osv. bliver holdt sammen og man sammenarbejder lidt på destinationerne. men vill som udgangspunkt vælge slopetrotter.
specielt hvis man er lidt til adventure som off-piste, heli skiing, paragliding, is-klatring osv. det er slopetrotters salgs område, så man får lov at prøve en del af det som guide :D
jeg var selv i canazei hvilket jo nok er den fedeste destination ;)

Rasmus Skov 21/06 2016 20:30

Sv: Skiguide

Hej Lotte

Hvis ikke du allerede har set/læst den, så er der en del informationer her:
http://www.skisport.dk/artikler/bliv-skiguide/

God sæson, når du kommer så langt.

Mvh Rasmus

Karen Grønning Mikkelsen 23/05 2017 12:04

Sv: Skiguide

Hej Lotte
Jeg arbejdede selv en sæson for Slopetrotter Skitours, og jeg kan virkelig anbefale det selvskab. Hvis jeg var dig, så ville jeg søge ved alle de store selvskaber. Hvis du bliver kaldt til samtale ved dem alle tre, så vælge efter din mavefornemmelse. Jeg søgte selv ved Nortlander, Danski og Slopetrotter. Blevt tilbudt samtale ved både Nortlander og Slopetrotter. Jeg valgte ud fra min mavefornemmelse, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Jeg håber det gav et indblik
mvh Karen

Henning Stokholm Buch 09/11 2016 20:48

Sv: Skiguide

Hej Lotte
Du skriver at du går efter et guide-job. Hvis du endnu ikke har fundet noget, og kunne tænke dig et skilærerjob, kan jeg hjælpe dig med forbindelse til en skiskole i Westendorf/Skiwelt.
vh. Henning

Rasmus 10/11 2016 14:33

Sv: Skiguide

Hej Henning
Vil du skrive på rfjohannesen at gmail.com ?
Mvh Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen