Jørgen Poulsen 08/05 2016 22:42

Jeg skal i gang med at planlægge en tur til Canada sammen med en flok venner.
Er der nogle som kan være behjælpelige med følgende:
Hvornår er det bedste tidspunkt på året udfra faktorer som; sne, pris, vejr?
Er det en god ide at medbringe egne ski?
Nogle som har erfaring med selv at arrangere eller er det bedste og billigste at købe gennem et rejseselskab?
Vh. Jørgen

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Dennis Jegstrup 16/05 2016 13:30

Sv: Canada

Hej
Jeg er selv lige kommet hjem fra en sæson i Canada.
En ting ang sne er at hvis i vælger Whistler, skal man forvente fugtig og lidt tung sne, for de er så tæt på kysten, men et kæmpe område men en masse by liv og 200 + markerede pister.
Ellers er der revelstoke som er et vanvittigt bjerg med en masse god sne men en del mindre.
Men går i efter revelstoke, Big White, Sun peaks, silver star. I det område så har i kun 2-3 timer mellem områderne så der os er mulighed for at prøve lidt forskellige bjerge.
Ellers kan man tage længere
Ang tid at tage der over vil jeg sige fra januar til sidst februar. Personligt vil jeg nok vælge hele februar da der kommer massere af sne og det ikke er super koldt heller, der er os mang lækre solskins dage i februar. de har heller ikke højsæson fra uge 7 som i Europa.
At medbringe ski er faktisk ikke super dyrt og der er flere flyselskaber der tager dem som en taske til sportsudstyr og så de gratis. Ellers er prisen jeg betalte for en ski taske med op til 23kg for ca 500 hver vej.
Det er helt sikkert dyre at købe det gennnem et rejse selvskab, så der skal man gøre op med sig selv om det er de ekstra penge værd at betale dem for at gøre arbejdet for jer.
Men du kan skrive til mig på min e-mail hvis det er så vil jeg godt prøve at hjælpe lidt mere eller uddybe list mere for jer .
Men under alle omstændigheder glæd jer

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen