Billig skiferie

Thomas 30/07 2015 18:23

Hej.

Mig og min veninde ønsker at tag på skiferie i uge 12 2016 Tors-Søn, og vil så hører om der evt. er nogen der kan guide os til et godt og billigt sted enden i Norge eller Sverige, ikke så langt fra DK, da vi ikke ønsker at kører alt for langt når vi kun skal afsted i 3 dage. Hun er nybegynder og jeg er letter øvet, så det må også gerne være et sted hvor det er godt for nybegyndere:)

Kommentarer:
Der er i alt 10 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 03/08 2015 09:02

Sv: Billig skiferie

Hvor kører i fra?

Når vi snakker uge 12 så skal i nok finde nogle større bjerge, så det udelukker nok desværre de nærmeste som f.eks. Isaberg i Sverige.

Jeg tror i skal op omkring Trysil eller Hafjell, måske Norefjell kan gøre det på det tidspunkt, men jeg er ikke ekspert på Norge/Sverige... Disse områder ligger cirka 700 km fra København +/-.

Kører i fra Jylland eller Fyn ville jeg måske overveje alligevel at køre til alperne, så sparer i broer eller færger og køretiden bliver den samme eller måske mindre.

Thomas 05/08 2015 23:40

Sv: Billig skiferie

Hej.

Vi kører fra fyn, så vi overvejer lidt Gautefall i Norge, da det ikke ligger så langt væk igen:) Men nogen der har erfaringer med Gautefall og om der er snegaranti i uge 12?:)

Colorline har givet en pris for 2 per med lejlighed, færge T/R og liftkort fra d. 24/3-27/3 til 5000kr, er det peberet??:/

Brian Lund 10/08 2015 09:32

Sv: Billig skiferie

Ja forummet er lidt dødt her om sommeren desværre..!

Jeg kan på Facebook finde billeder fra både Norefjell og Gautefall fra starten af april, med både sne og skiløb! Så det tyder på at det skulle være muligt!

Skulle jeg give et bud på hvilken af de to der har størst snesikkerhed er det stadigvæk Norefjell fordi det ligger knapt 500m højere på toppen og har dobbelt så mange km pister

Thomas 10/08 2015 20:16

Sv: Billig skiferie

Hej Brian

Tror også det bliver Norefjell vi tag til, men nok ikke i uge 12 alligevel:)

Asbjørn Nissen 26/08 2015 19:06

Sv: Billig skiferie

Hej Thomas Hovden i Norge kan anbefales på sen sæsonen har været der 2 gange sent på sæsonen og der var i norske tilstande rigtig meget sne.

Thomas 27/08 2015 16:22

Sv: Billig skiferie

Hej Asbjoren.

Mange tak for tippet, stedet ser kanon ud må jeg sige, min veninde er hvertfald hug på det og det samme med mig. Har kigget lidt på cololines hjemmeside men synes det er lidt forvirrende derinde. Kørte du selv eller tog du med færge, og hvad uge har du været deroppe i?

Mvh Thomas

Niels Leth-sørensen 28/08 2015 12:20

Sv: Billig skiferie

Hej Thomas

Som Asbjørn skriver er Hovden en god mulighed, dog er turen op over fjeldet lidt lang, men et fint område til 3 dage. Jeg vil anbefale at du finder hytter / lejlighed med ski in - sik out, det vil i sætte pris på.

Jeg vil dog lige nævne et alternativ, Stena Line har et pakke tilbud til Skeikampen for 3 eller 4 dage med færge, liftkort og lejlighed lige ved liften. Skeikampen er efter min mening nemmer at kommer til, rigtig god vej op mod Lillehammer og kun småvej den sidste halve time. Området har fælles liftkort med Hafjell og Kvitfjell, men for jer er Skeikampen sikkert fint for 3 eller 4 dage. Der bor i lige ved liften og snesikkerheden er meget stor gennem hele sæsonen også sent.

Rigtig god tur

Ski Hils

Niels Leth

http://www.hobroskiklub.dk

Thomas 28/08 2015 17:08

Sv: Billig skiferie

Hej Niels.

Har lige været inde og kigge lidt på det, men synes det er lidt forvirrende derinde, så har du evt et link til noget igennem stenaline? Ville være lækkert hvis man kunne få 4 dage på ski og med liftkort i pakken:)

Men kunne se turen er en smule længere end til hovden, men den er måske nemmere at kører og komme til?

Mvh Thomas

Niels Leth-sørensen 30/08 2015 22:32

Sv: Billig skiferie

Hej Thomas

Du får linket her, opmærksomhed på at der er to tilbud fra Skeikampen, et med morgenmad og et uden i lejlighed.

http://www.stenaline.dk/skiferie/Pakker-Deals

Ski hils

Niels Leth

http://www.hobroskiklub.dk

Thomas 31/08 2015 10:39

Sv: Billig skiferie

Mange tak niels:)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen