Rejseforum - Skirejser - Debat: Arbejde i Norge

<< Forrige: Endagstur med 4-årig. Dårlig idé?Næste: Saalbach 1 overnatning >>

Arbejde i Norge - skrevet den 10/2 2012 - 20:46
Martin Majlandt
Hej.

Da jeg afslutter HHX her til sommer, vil jeg gerne tage en sæson til Norge som skibums. Kigger derfor efter noget arbejde på noget høyfjellhotel, skihotel osv.

Problemet ligger bare i jeg ikke kan finde noget som helst. Er der nogen af jer der har stået eller står i samme situation der kan give nogle råd til hvordan jeg kommer afsted?

På forhånd tak.

// Martin

Sv: Arbejde i Norge - skrevet den 11/2 2012 - 00:16

Dage på ski: 441
Bladsgaard
Hold øje med "Job"-siden her på skisport. De forskellige arbejdsgivere begynder typisk at annoncere der, når den nuværende sæson er ved at være slut. Så du er nok lidt tidligt ude endnu :) Jeg har set norske hoteller annoncere der før.

Ellers kan du gå ind under "Bureauer" og se, om der skulle være nogen firmaer, der falder i din smag. De fleste tager gerne imod din uopfordrede ansøgning nu, men gemmer den måske til de begynder ansættelsesrunder i løbet af sommeren/efteråret.

God jagt, en sæson i sneen kommer man aldrig til at fortryde :)

Min side: www.skisport.dk/minside/Bladsgaard
Sv: Arbejde i Norge - skrevet den 13/2 2012 - 21:51
Karsten
Jeg arbejdede for en del år siden (2003) som skiguide i Skeikampen i Norge. Dengang var hotellerne fyldt op med dansk personale. Tror at de havde søgt hotellerne direkte. De havde det ret sjovt, men kom ikke på ski hver dag. Er skiløb i højsædet, er det jobbet som skiguide eller skilærer du skal gå efter. Jeg havde vel 6 timers dagligt skiløb alene sammen med skipatruljen, da jeg ikke gad køre alene. Uden at forsømme mine pligter. Da området var så småt, var der ingen pistevisninger. Team-Benns er en af de få rejsearrangører som har guider nordpå. Jobbet er ikke stressende - og kan klart anbefales.

VH Karsten

<< Forrige: Endagstur med 4-årig. Dårlig idé?Næste: Saalbach 1 overnatning >>

Til forsiden af "Skirejser"

Populære sider på Skisport.dk netop nu!

SkiShoppen - restsalg
Find skirejser og restpladser
Grupperejser
Køb & Salg
Lande

Tilmeld nyhedsbrev og vind lækkert skisæt

Få gratis nyhedsbrev med tips og tricks, artikler og tilbud - tilmeld dig nu og deltag i konkurrencen om et lækkert skisæt fra SkiShoppen!

Tilmeld nyhedsbrev og vind

Populært i Skishoppen
Til toppen Til toppen Tilføj siden til dine favoritter Bogmærk! Tip en ven om denne side Tip en ven Tilmeld dig vores nyhedsbrev om skirejser og skiferie med spændende nyheder, artikler, tilbud, nyttige tips Nyhedsbrev Bookmark and Share