Karsten 16/01 2017 16:08

Hej,

Er det nogen der har erfaring med Grandvalira i Andorra? Både skiområdet, prisniveau generelt og så transport dertil.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Helene 16/01 2017 19:27

Sv: Andorra

Jeg har været der et par gange. Det er et dejligt område, lidt en blanding mellem alperne og norden. Pisterne er ikke så lange som syd på. Området er fint stort og der er generelt ikke voldsomt mange på pisterne.

Det er toldfrit område og prisniveauet er generelt lavt. Jeg vil anbefale at bo i den by der hedder Pas de la Casa. Vi fløj til Barcelona og så med bus der fra, en bustur på cirka 4 timer. Man kan også flyve til Frankrig, men man kan ikke altid regne med at man kan komme til Andorra fra denne side om vinteren.

Karsten Viborg 16/01 2017 19:42

Sv: Andorra

Tak for svaret.

Nogen bestemt grund til at vælge Pas de la Casa?
Har fået mulighed for at kommet til Encamp, hvis du kender det?
Hvordan er lift kapaciteten?
Og sluttelig er det et go or no go?

Rasmus Skov 16/01 2017 19:44

Sv: Andorra

Hej Karsten

Jeg kan tilslutte mig alt Helene skriver. Jeg synes måske endda hun undersælger skiområdet lidt. I mine øjne et rigtig godt skiområde, mange kender Wagrain, og jeg mener fint det kan måle sig med det område eksempelvis.

Der ligger også et par artikler og videoer her på siden derfra.

Boede også i Pas de la Casa da jeg var der, og det mener jeg også er det "rette" sted at bo. Man kunne godt forestille sig at området har færre gæster nu hvor den engelske pund er blevet svagere i forhold til euroen, da vi var der, var der mange englændere.

Men alt i alt, kan jeg kun sige "thumbs up".

Mvh Rasmus

Karsten 16/01 2017 21:06

Sv: Andorra

Tak Rasmus for dit besyv.

Ingen af jer son har kendskab til byen Encamp? Udfra anmeldelserne vil jeg helt sikker også have valgt Pas de la Casa, men det er desværre ikke en mulighed. Kun Encamp eller El tarter?

Anders Bukbjerg 16/01 2017 21:39

Sv: Andorra

Hej Karsten. Jeg var i Grandvalira sidste år i starten af marts. Vi boede i Encamp.

Byen er lidt specielt forstået på den måde, at byen ligger langt væk fra skiområdet, og derfor ikke er en 'skiby'. Du tager den store Funicamp lift op om morgenen og ned igen om aftenen. Det er dog uden problemer, og der kører skibusser fra hotellerne i byen og til liften. Men der manglede lidt stemning - og der var ingen sne i Encamp by, men der er flere spisesteder og skibutikker og der er supermarked i byen også. Så alt efter, hvad du efterspørger, tænker jeg, du er dækket fint ind i Encamp, som er lidt billigere end de andre byer længere oppe i området.

Som jeg har forstået det, er der mest stemning og byliv i El Tarter og Soldeu (og Pas de la Casa, som er en hyggelig skiby).

Jeg kan tilslutte mig tumbs up på skiområdet, og har bestilt årets anden tur til Andorra igen. Vi bor igen i Encamp.

Vh Anders

Helene 20/01 2017 00:27

Sv: Andorra

Sidst jeg var der boede vi i El Tarter på Hotel Nordic. Det ligger direkte på pisten og hotellet har alt, wellness, stor billig bar, kæmpe buffet, bowling og diskotek. Det fungerede virkelig. Det er også nødvendigt, da byen er dødens pølse og nærmest mennesketom, Jeg kender ikke Encamp, men hvis jeg skulle vælge mellem de 2 byer, så ville jeg nok vælge jeg nok vælge Encamp, med mindre ski in ski out er vigtigt.

Uanset hvad, så skal du helt klart ikke snyde dig selv for at opleve Andorra og en tur på restauranten i terrænet med kobekød.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen